نرم افزارحسابداری صدگان

ابلاغیه جدید حذف سوابق بیمه‌ای افراد

4 2,772

حسابداراپ

در قالب ابلاغیه بیمه‌ای “نحوه محاسبه مستمری بیمه شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان”، ضوابط جدید تعیین حقوق بازنشستگی شاغلان مشمول قانون کار اعلام شد.

.

به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی تصمیمی درباره حذف سوابق بیمه ای بخشی از مشمولان قانون کار و شاغلان در بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور گرفته شده است که دارای بیش از ۱ سابقه بیمه ای هستند.

.

بر اساس این تصمیم که ۲۱ آبان ماه امسال برای اجرا ابلاغ شد، اصلاح نحوه محاسبه مستمری بیمه شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان مورد تاکید قرار گرفته است.

.

به زبان ساده تر، از این پس قرار است آن بخش از شاغلان بازار کار که به دلیل اشتغال در دو یا چند بنگاه دارای بیش از یک کد بیمه ای هستند، در زمان محاسبه برای بازنشستگی و دریافت مستمری، صرفا یک سابقه برای محاسبه حقوق افراد در نظر گرفته شود و به اصطلاح مابقی سوابق افراد و پرداخت حق بیمه دوم به بعد، در حقوق دریافتی افراد تاثیری نداشته باشد.

.

پیش از این افراد می توانستند با داشتن بیش از یک بیمه، در زمان بازنشستگی و تعریف مستمری؛ از مزایای پرداخت بیش از یک حق بیمه برخوردار شوند.

.

پندار سیستم

.

ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر با بیان اینکه قبل از این اگر افراد دارای چند سابقه بیمه ای بودند می توانستند سوابق خود را جمع آوری کرده و در زمان بازنشستگی و تعیین حقوق، از مزایای آن برخوردار شوند.

.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: ماهیت برخی مشاغل مانند خبرنگاری و پرستاری در برخی مواقع باعث می شود افراد شاغل در این بخش ها بیش از یک پرونده بیمه ای داشته باشند، با این حال با ابلاغیه جدید امکان استفاده افراد از منافع بیش از یک بیمه؛ از بین رفته است.

.

فتح الهی ادامه داد: با روش جدیدی که در نامه تامین اجتماعی وجود دارد، در زمان تعیین حقوق بازنشستگی و در نظر گرفتن ۲ سال آخر کارکرد افراد، مابقی سوابق بیمه ای افراد در کل کارکرد افراد سرشکن می شود و مبنای جدیدی برای محاسبه حقوق افراد که در نهایت به ضرر آنها خواهد بود، درنظر گرفته می شود.

.

—————————————————————————————–

لينك مرتبط:

اصلاح نحوه محاسبه مستمری بیمه‌شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر

اصلاح نحوه محاسبه مستمری بیمه‌شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. امیر می گوید

    با سلام.
    اینجانب به صورت پاره وقت در کارگاه دوم مشغول به کار بودم و از تاریخ ۱/۷/۹۱ ترک کار نموده ام و سوابق به طور کامل جمع آوری شده ولی به دلیل مشغله برای زدن حکم مراجعه نکردم آیا این قانون مشمول حال من می شود؟

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    متاسفانه اطلاعات ما هم بيشتر از مفاد اين پست نيست.

  3. عطاالله رفیعی رضوانی می گوید

    باسلام،بنده مدتی دردوکارگاه مشغول بکاربوده ام لذاخواهشمندم نحوه محاسبه حقوق بنده به چه شکل خواهد بود،مراراهنمایی فرمایید.

  4. سیروس نظامی می گوید

    سلام
    این ابلاغیه ها که تماما سعی دارند حق و حقوق بازنشسته ها و حتی شاغلین را ضایع کنند خلاف قانونهای مصوب هستند و هیچ ابلاغیه ای توان شکستن قانون را نداره
    به کجا و چه مرجعی باید شکایت کرد
    این کسانی که امروز مدیرند و فردا معلوم نیست کجا هستند چه حقی دارندبرای فلاکت را به بخشی از جامعه اعمال کنند.و کارکنانی که مثل رباط بد خلق نشستند پشت میزها و به مردم اهانت میکنند خودشون جزو این قشری نیستند که باید بزودی بازنشسته بشند؟
    هر بلایی رو خودمون سر خودمون میاریم
    من در حال بازنشستگی هستم و با اینکه دو سال آخر سقف بیمه را از دو کارگاه پرداخت کردم با ۳ میلیون بازنشسته شدم و یه جوری با من برخورد میکنند که انگار سر بیمه رو کلاه گذاشتم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.