نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز نصب بارکد شبنم روی کالاهای داخلی

0 725

حسابداراپ

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به آغاز به کار نصب بارکد شبنم بر روی کالاهای تولید داخلی، گفت: قطعات خودرو، قطعات لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده‌ها در اولویت قرار دارند.

.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی فراهانی گفت: قاچاق سال‌ها است که در کشور انجام می‌گیرد و بر این اساس برخی از افراد تمایلی به اجرای طرح‌هایی همچون سامانه نظارت و بازرسی مردمی (شبنم) ندارند.

.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: البته با این مباحث، تا به حال حتی یک مورد نیز پیش نیامده است که جعل بارکد شبنم صورت گیرد، البته در مراحل ابتدایی طرح، بارکد شبنم به صورت فله‌ای در اختیار واردکنندگان قرار گرفت که هم اکنون با تکمیل سامانه و آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، بساط این موضوع برچیده شده است.

.
او تصریح کرد: در این میان هیچ واحد صنفی حق ندارد به بهانه دارا بودن برچسب شبنم بر روی یک کالا، کالای خود را گران‌تر بفروشد و این موضوع به طور قطع، تخلف محسوب می‌شود؛ اما طرح شبنم طرحی برای گران کردن کالا نیست و هیچ هزینه‌ای را در برنمی‌گیرد.

پندار سیستم

.
به گفته فراهانی، در مرحله فعلی اجرای طرح شبنم، قطعات خودرو، قطعات لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده‌ها در اولویت قرار دارند. در همین مورد محمود اعلایی، مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر افزود: بر این اساس، تاکنون ۳۰۰ میلیون قلم کالا برچسب شبنم دریافت کرده‌اند؛ ضمن اینکه در این طرح تولیدکنندگان مشتاق، برچسب دریافت کرده و کالاهایی که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد نیز در اولویت قرار می‌گیرد. او تصریح کرد: در اختیار داشتن برآوردی از آمار توزیع کالا به تفکیک جغرافیایی و کالایی از جمله مزیت‌های اجرای این طرح برای تولیدات داخلی است که بر این اساس امیدواریم این طرح بتواند این هدف را محقق کند.

.
به گفته اعلایی، حدود ۳۰۰ میلیون کالای وارداتی کد شبنم گرفته‌اند که بر این اساس، ۲۳۰ میلیون در لحظه واردات و ۷۰ میلیون قلم کالا در طرح ساماندهی بازار انجام شده است.

.
او اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰ هزار قلم کالا مشمول طرح شبنم هستند و بیش از ۵ هزار واردکننده عضو این سامانه شده‌اند.

.
گران فروشی به بهانه شبنم
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان همچنین تاکید کرد: هیچ واحد صنفی حق گران فروشی به دلیل طرح شبنم ندارد.

.
فراهانی در یک نشست خبری گفت: عده‌ای از تولیدکنندگان داخلی گله مند هستند که برخی از کالاها به صورت زیر زمینی و با برندهای معروف تولید می‌شود و حقوق تولیدکنندگان را ضایع می کنند.

.
او افزود: طرح شبنم از امروز برای برای تولیدات داخلی و مبارزه با جعل برندهای معروف و برخورد باسودجویان آغاز به کار کرده است. معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان افزود: برای آغاز به کار طرح شبنم در تولیدات داخلی قطعات یدکی خودرو ، لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده‌ها در اولویت قرار دارند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.