نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه‌شدگان دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شوند.

1 8,118

حسابداراپ

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، اسحق رائیجی با بیان این خبر گفت: براساس بند ۶۶ قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور آن دسته از بیمه‌شدگان متقاضی بازنشستگی که دارای حداقل ۶۰ سال سن تمام برای مردان و ۵۵ سال تمام برای زنان هستند و ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی درخواست بازنشستگی کنند.

.
وی افزود: چنانچه میزان سابقه پرداخت حق‌بیمه افراد مذکور کمتر از ۱۰ سال باشد، می توانند با پرداخت یکجای حق‌بیمه، کسری تا ۱۰ سال که شامل سهم بیمه‌شده و کارفرما است و برمبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۳۹۱ محاسبه می‌شود، از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.

.
وی اظهار داشت: بیمه‌شدگانی که دارای حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه بوده و طبق رأی کمیسیون پزشکی تأمین‌اجتماعی ازکارافتاده کلی شناخته شده ولی به دلیل نداشتن شرایط قانونی مستمری ازکارافتادگی آنان برقرار نشده نیز می‌توانند علیرغم شرایط سنی مذکور، از این پس با مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

.
سرپرست اداره‌کل تأمین‌اجتماعی فارس در ارتباط با میزان مستمری افراد مذکور گفت: میزان مستمری و مزایای جانبی قابل پرداخت به مستمری‌بگیران متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه (حداقل ۱۰ سال) محاسبه شده و ماهانه به ایشان پرداخت خواهد شد.

.
وی افزود: درصورت فوت مستمری‌بگیر بازنشسته، بازماندگان حائز شرایط وی، عیناً از مستمری حین‌فوت و سایر مزایای متعلقه به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه متوفی برخوردار خواهند شد.

پندار سیستم

.
رائیجی اظهار داشت: از متقاضیان مشمول این طرح درخواست می‌شود قبل از ارائه درخواست بازنشستگی از چگونگی تعیین مبلغ مستمری و میزان مزایای جنبی قابل پرداخت آن در شعب تأمین‌اجتماعی مطلع شوند و درصورت تمایل نسبت به ارائه درخواست کتبی بازنشستگی اقدام کنند.

.

—————————————————————————————–

لينك مرتبط:

آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی درسال

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    پس کی اجرایی میشه این قانون؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.