نرم افزارحسابداری صدگان

چک‌های ستاره دار در راه سیستم بانکی

0 877

حسابداراپ

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه در مورد موضوع چک‌های ستاره‌دارمدت‌هاست که بحث و بررسی می‌کنیم اظهار کرد: البته تا زمانی که یقین حاصل نکرده و مطمئن نشدیم که در موارد و زمان‌هایی خاص در رابطه با چک‌های ستاره‌دار چه کاری باید انجام داد نمی‌توانیم در این زمینه اقدامی صورت دهیم.

.

محمود احمدی _دبیر کل بانک مرکزی_ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: مطالعات تطبیقی در رابطه با این موضوع صورت گرفته و فواید و مضرات طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این موضوع زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیاز دارد گفت: به نظر نمی رسد این موضوع تا پایان سال به نتیجه برسد.

.

وی درباره موضوع اعتماد به صاحب چک و اعتبارصاحب حساب در مورد چک‌های ستاره‌دار گفت: بحث چک‌های ستاره‌دار مزایای خوبی دارد و طرف معامله‌گر می‌تواند متوجه شود که بر روی اعتبار حساب صاحب چک تا چه میزان می‌توان اعتماد کرد.

.

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه اجرایی شدن بحث چک‌های ستاره‌دار به ابزار‌های دیگری نیز نیاز دارد که در دست بررسی است اظهار کرد: دستورالعملی در این زمینه تهیه کردیم که جوانب مختلف موضوع را بررسی می‌کنیم و همچنین مباحث نظارتی، حقوقی و مباحث فن آوری اطلاعات در این رابطه به شدت مورد نظر است و به دنبال آنیم که بتوانیم از موضوع فن‌آوری اطلاعات در شبکه‌ی بانکی استفاده کنیم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.