نرم افزارحسابداری صدگان

چه کسی در آینده برنده معاملات است؟

0 711

حسابداراپ

دلایل متعددی برای اینکه هم‌اکنون در خصوص وضعیت معاملات طلا مردد بود، وجود دارد؛ دست‌کم در کوتاه مدت. یکی از مهم‌ترین این دلایل نبود اطلاعات دقیق از روند حرکتی بهای طلا در بازارهای جهانی است. بهای کنونی اونس در بازارهای جهانی، تم این داستان است. بسیاری بر این باورند که تا ماه آینده بهای طلا به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و برای آن که بیکار نبود، بایستی به رصد دقیق اطلاعات پیرامون وضعیت حرکتی طلا در آینده روی آورد.
.

.

پندار سیستم

به گزارش «تابناک»، جمع‌آوری اطلاعات بهترین راه برای رفع تردید در معاملات طلا در حال حاضر است. بهترین مسیر نیز برای دریافت اطلاعات نگاهی به روند حرکتی بهای طلا در بازار‌های مهم جهانی است. هرچند بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بدون شک بهای طلا در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت، برای اطمینان از روند حرکتی بهای طلا، رصد اطلاعات بازار کمک شایانی خواهد بود.
.
مهم‌ترین نکته در وضعیت آتی بازار نگاهی است که می‌توان به حرکت اقتصادهای تأثیر گذار بر بهای طلا انداخت. وضعیت نا‌مشخص اقتصاد آمریکا و خوش بینی‌ها و بدبینی‌های هم زمان در خصوص آینده بحران مالی آمریکا، دست‌کم یک نکته مثبت برای سرمایه گذران طلا در بر دارد: فدرال رزرو ریسک نمی‌کند و سیاست محرک اقتصادی ادامه‌دار است.
.
از سویی تلاش‌های آسیایی برای خروج از رکود اقتصادی و بازپروری همچنان امید طلا را در بازارهای آسیایی زنده نگه داشته است و ژاپن و چین به عنوان دو غول صنعت و اقتصاد آسیا، فاصله چندانی با تداوم یا کاربست دور جدیدی از محرک‌های اقتصادی ندارند؛ به ویژه آن که  «شینزو آبه»، رهبر حزب مخالف در ژاپن، که به احتمال بسیار قوی، نخست وزیر بعدی این کشور خواهد بود، علاقه شدید خود را به کاربست سیاست‌های محرک اعلام کرده است و ین ژاپن دیر یا زود با کاهش ارزش روبه‌رو خواهد بود. بانک مرکزی ژاپن قرار است در این هفته نشستی در این زمینه برگزار کند و از هم اکنون بازارهای آسیایی مشتاق نتایج این نشست هستند.
.
تا اینجا دست‌کم یک چیز قابل بیان است: هر گونه فشار بر دیگر ارز‌ها و از هر طریقی افزایش اجتناب ناپذیر بهای طلا را به دنبال دارد. تحلیل تکنیکال هفتگی و ماهیانه بهای طلا نیز نشان از این دارد که بهای طلا چندان تمایلی به کاهش ندارد و کاهش‌های مقطعی ناشی از تردید سرمایه‌گذاران در روند آتی است و نه ذاتی بازار.
.
اما تا چه میزان افزایش بهای طلا؟ هرچند تحلیلگران رالی طلا را تا مرز مقاومتی ۱۷۸۰ دلار برای ماه آینده پیش بینی کرده‌اند، به درستی نمی‌توان بر این رقم پافشاری کرد. آنچه مشخص است، این که اخبار و اطلاعات، آینده طلا را افزایشی نشان می‌دهد.

.

دامنه تغییرات بهای طلا در ۱۴ ماه گذشته

 

اا

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.