نرم افزارحسابداری صدگان

پرونده کارمندان الکترونیکی می‌شود

0 588

حسابداراپ

پندار سیستم

۸۵ درصد کارمندان اطلاعاتشان را در سامانه کارمند ایران ثبت کرده‌اند و کارمندانی که اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت نکنند متضرر خواهند شد و با ایجاد این سامانه هر کارمندی دارای یک پرونده الکترونیک خواهد بود.

.

هاجر تحریری نیک صفت – معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری – در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره سامانه کارمند ایران اظهار کرد: حدود دو سال است که روی این سامانه کار می کنیم و طراحی آن را انجام داده‌ایم و تاکنون بیش از ۸۵ درصد از کارمندان کشور اطلاعتشان را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

 .

وی در ادامه با بیان این که با مکانیزم های تشویقی که مربوط به استخدام و بیمه و آموزش‌ها است سایر کارمندان نیز اطلاعاتشان را ثبت می کنند، تصریح کرد:در این سامانه هدفمان این نبود که اطلاعات را از کارگزینی‌ها بگیریم بلکه بر خلاف روش های رایج برنامه این بود که هر کارمندی اطلاعاتش را ثبت کند و سپس کارگزینی ها اقدام به تایید این اطلاعات کنند.

 .

معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در ادامه گفت:هر فردی در هر سازمانی کار می کند ابتدا کارگزینی ها باید ساختار سازمانی را در سامانه قرار دهند تا هر کسی در هر پستی قرار دارد دقیقا مشخص شود ، در واقع این مکانیزم باعث می شود کسانی که اطلاعاتشان را ثبت نکرده اند نسبت به این امر اقدام کنند.

 .

تحریری نیک صفت اضافه کرد: اگر این سامانه راه اندازی شود، نه تنها با رعایت مسائل امنیتی و سطح دسترسی، اطلاعات جامعی به مدیران می دهد، هر کارمندی دارای یک پرونده الکترونیک خواهد بود.

 .

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر این سامانه برای کارمندان مشغول به کار ایجاد می شود، گفت:فعلا در مورد بازنشسته‌ها اقدامی نکرده‌ایم اما باید به دنبال ایجاد آن باشیم.

 .

به گفته او در این سامانه مسیری که فرد وارد نظام اداری می شود تا زمانی که با این نظام سرو کار دارد لحاظ می شود تا شفاف سازی در این زمینه صورت بگیرد.

 .

معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به این که پیش از ایجاد این سامانه اطلاعات مشخص و یکپارچه از کارمندان دستگاه‌های مختلف در دسترس نبود، افزود:این امر برنامه ریزی و همچنین تسهیم و تقسیم منابع را با مشکل رو به رو می کرد اما با ایجاد این سامانه حق هیچ کارمندی ضایع نمی شود.

 .

تحریری نیک صفت با تاکید بر این که هیچ فردی نباید از بودجه کشور استفاده کند اما اسمش موجود نباشد، خاطرنشان کرد:به عنوان مثال در گذشته افرادی با عنوان نیروهای طرحی استفاده می شدند اما هیچ وقت اسمشان در جایی ثبت نبود و به همین نسبت از امکانات و مزایا محروم می شدند.

 .

وی با بیان این که سرویس ها و خدماتی که ازطریق این سامانه به کارمندان داده می شود صرفه جویی در وقت و کاهش رفت و آمدها را در پی دارد، گفت:با خزانه،بیمه،سازمان بازنشستگی، مرکز آمار و سازمان ثبت احوال لینک می شویم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.