- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نحوه محاسبه مابه‌التفاوت حقوق و مزایای جانبازان تنزل پست یافته اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی ، در دستور اداری صادر شده آمده است: جانبازان (شاغل و بازنشسته) که از تاریخ تصویب قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی (۳۱/۳/۷۴) به بعد، به دلیل برکناری از پست‌های مدیریت و سرپرستی و یا جانبازانی که پس از اعاده به خدمت از دوران حالت اشتغال به جهت عدم وجود پست سازمانی بلاتصدی متناسب و همتراز با کاهش حقوق و مزایا مواجه شده‌اند، مشمول این دستور اداری خواهند بود.

.
تنزل عبارت است از تغییر پست سازمانی فرد که منجر به کاهش حقوق و مزایا طبق آخرین حکم کارگزینی قبل از برکناری شود. لازم به ذکر است انتصاب در عناوین شغلی مشابه که به دلیل تغییر درجه / تیپ واحد سازمانی موجب تقلیل حقوق و مزایا شده است، در حیطه شمول تعریف تنزل پست نخواهد بود.
.

براساس این دستور اداری، مابه‌التفاوت اقلام حقوقی مطابق آخرین حکم کارگزینی قبل از تنزل پست با مبلغ حکم کارگزینی بعد از تنزل پست محاسبه و از تاریخ تنزل پست تا زمان انتصاب در پست همتراز قابل پرداخت خواهد بود.
.

چنانچه تنزل پست جانبازان معزز قبل از تاریخ ۲۸/۱۲/۸۶ صورت پذیرفته باشد، اقلام حقوقی مشمول محاسبه مابه‌التفاوت مطابق قانون نظام هماهنگ پرداخت عبارتند از حقوق، فوق‌العاده‌های شغل، تخصصی و تحقیقی، ویژه، جذب، تشویقی و تعدیل با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به همان سال (من جمله محاسبه تفاوت تطبیق) و بعد از تاریخ مزبور اقلام حقوقی حسب سیستم امتیازی عبارتند از شغل، شاغل، رتبه، ایثارگری – تشویقی، ویژه، انگیزش خدمت، خدمت اداری در مناطق جنگی و جذب مدیریت.
.

در این دستور اداری تأکید شده است: مبالغ ریالی حق مسئولیت، کمک هزینه سوخت، کمک هزینه موبایل، کارانه موقت و همچنین امتیاز سرپرستی یا مبلغ فوق‌العاده سرپرستی و سایر موارد از قبیل فوق‌العاده‌های ماده ۳۹ و…، صرفاً براساس پست مورد تصدی فرد در مقطع زمانی مربوطه قابل محاسبه و پرداخت بوده و مابه‌التفاوتی بابت موارد مذکور منظور نخواهد شد.