- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

موسسات اعتباری در راه بازار سرمايه ايران

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادارتهران اعلام کرد: موسسات اعتباری از سال آینده وارد بازار سرمایه ایران می شود و زمینه افزایش تنوع در استفاده از ابزارها و اوراق متنوع مالی فراهم خواهد شد.

.
سعید مستشار در رادیو اقتصاد گفت: در همایش نقش مؤسسات اعتباری که امروز در تهران برگزار شده است مزیت های این نهاد جدید تشریح می شود و امیدواریم با تدوین مقررات و قوانین لازم که شش تا هفت ماه طول می کشد این نهاد جدید در سال آینده وارد بازار سرمایه شود.
.

وی افزود: این نهاد از مدت ها پیش نیاز بورس های کشور بود چون در تمام اقتصاد های بزرگ دنیا حضور دارد و خلأ آنها در اقتصاد ما احساس می شود.
.

مستشار گفت: با راه اندازی مؤسسات اعتباری در بورس، ورود ابزارهای مالی جدید به بورس تهران تسهیل می شود و تنوع ابزارها و اوراق مشارکت و روش های مالی بیشتر خواهد شد و با رتبه اعتباری که برای شرکت ها اعلام می شود سهامداران به راحتی می توانند برای سرمایه گذاری در اوراقی که با ریسک های متنوع منتشر می شود تصمیم گیری کنند.
.

وی تصریح کرد: رتبه اعتباری شرکت ها برای شناسایی ریسک سرمایه گذاری در این اوراق کمک می کند و سهامداران بورس به راحتی می توانند برای خرید انواع اوراق با ریسک های متنوع و انتظار سودآوری مختلف تصمیم گیری کنند.
.

مستشار افزود: ممکن است یک شرکتی اوراق بهاداری با بازدهی بالا و ریسک بیشتر منتشر کند که در این زمینه مؤسسه های اعتباری می توانند با تعیین ریسک این اوراق به سهامداران برای انتخاب درست کمک کنند.
.

وی مهمترین کارکرد مؤسسات رتبه بندی اعتباری را ایجاد شفافیت و افزایش قدرت تحلیل میزان ریسک در بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: این شرکت ها حلقه مفقوده تأمین مالی در بازار سرمایه هستند.
.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار تهران گفت: مؤسسات اعتباری به طور کامل شرکت ها را از جنبه های مختلف مانند وضع بازار محصولات، وضع تولید و راهبردهای مالی و آینده نگری رتبه بندی و شرکت ها را مجبور می کنند به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت رتبه آنها کاهش می یابد و برای تأمین مالی در بازار سرمایه به هزینه زیادی نیاز
.

خواهند داشت ، چون شرکت ها براساس رتبه اعتباری که دارند از نحوه تسهیلات مختلفی برخوردار می شوند.
.

مستشار افزود: این موسسات میزان ریسک را مشخص می کنند و سرمایه گذاران با کمک این موسسات میزان ریسک مورد انتظار را با توجه به رتبه اعتباری شرکت ها می سنجند.

.