نرم افزارحسابداری صدگان

مرکز کنترل امنيت شبکه و فوريتهاي بانکي(کاشف) ايجاد شد.

0 584

حسابداراپ

 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ به منظور لزوم حفظ و ارتقاي امنيت نظام پرداخت و بانکداري الکترونيکي و مواجهه درست با تهديدات دروني و بيروني نظام بانکي کشور، مرکز کنترل امنيت شبکه و فوريت‌هاي بانکي (کاشف) را‌ ايجاد نمود.   

.

    مرکز  کاشف  به‌ عنوان یک ساختار نظارتی که ایجاد آن در  یک هزار و یکصدو پنجاه و یکمین‌ جلسه‌ شورای پول و اعتبار مورخ ۷/۹/۱۳۹۱ به تصویب رسید،‌ موظف به مدیریت رخدادهای امنیتی در فضای سایبری بانکی کشور بوده و وظیفه جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات و هماهنگی بین بانکها در مواقع بروز رخدادهاي امنيتي و بحران‌های سایبری، بر عهده‌ی این مرکز است.

.

پندار سیستم

   همچنین بانکها موظفند کلیه رخدادهای امنیتی در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی در سازمان بانک و کلیه شرکتهای تابعه و پیمانکار خود را با مشخص نمودن دقیق حوزه تحت تاثیر رخداد، به محض تشخیص وقوع و یا اطلاع از وقوع رخداد از طرف منابع دیگر، به مرکز کاشف گزارش نمایند.

.  

   گفتنی است بانکها موظفند نماینده تام‌الاختیار امنیت اطلاعات و فرد جانشین وی را با امکان دسترسی به صورت شبانه روزي، هفت روز هفته و ۳۶۵ روز سال به مرکز کاشف اعلام نمایند.

.  

  شایان ذکر است بانک‌ها موظفند در فراهم آوردن بسترهای فنی لازم جهت ارتباط مرکز کاشف با مرکز امداد رایانه‌ای امنیتی بانکها (مراکز CERT) همکاری کامل نمایند، ضمن آنکه کلیه دستورالعمل‌های امنیتی ابلاغ‌شده از طرف این مرکز برای بانک‌ها الزام‌آور است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.