نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی کاهش می‌یابد

4 595

حسابداراپ

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به کاهش نرخ مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم تصریح کرد: برای معافیت مالیاتی مسکن مهر که چیزی که فراتر از مصوبه دولت و بخشنامه سازمان مالیاتی است، نیازمند ماده‌ای قانونی هستیم.

.

علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که به مجلس ارائه شده تحولاتی در فرایندهای دریافت مالیات، شناسایی مودیان و تمکین مالیات انجام شده است.

.

وی در ادامه با بیان این‌که برای تحقق عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی درلایحه اصلاحیه قانون مالیات‌ها چند پایه مالیاتی اضافه شده است، گفت: البته درلایحه پیشنهادی هیچ‌یک از نرخ‌های مالیات افزایش نیافته و در بیشتر موارد کاهش هم پیدا کرده است.

.

پندار سیستم

معاون وزیر امور اقتصادی و داراریی با اشاره به اینکه درلایحه اصلاحی، نرخ مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی از ۰.۳۵ به ۰.۲۵ کاهش یافته تصریح کرد: در واقع در این لایحه تمام تلاش برای تسهیل امور مودیان و تحقق عدالت مالیاتی بوده است.

 .

معافیت مالیاتی مسکن مهر نیازمند قانون است

 عسکری همچنین درباره دریافت مالیات از مسکن مهر افزود: در این باره هر چیزی فراتر از مصوبه دولت و بخشنامه سازمان مالیاتی نیاز به قانون دارد.

.

به گفته او سازمان امور مالیاتی کلیه قوانین و مصوبات دولت در خصوص مسکن مهر را به دقت و به طور کامل و با نگاه حداکثر مساعدت قانونی، اجراء کرده است.

.

یکشنبه گذشته طرح دو فوریتی معافیت مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان ضمن مخالفت با فوریت این طرح آن را برای بررسی عادی به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند. 

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. masood می گوید

    آقاي عسكري كه گفته نرخ ماليات كاهش پيدا كرده منظورش چي بوده؟مگه تا حالا اشخاص حقوقي با نرخ ۳۵% ماليات پرداخت مي كردن؟تا جايي كه ما اطلاع داريم نرخ تا حالا همون ۲۵% بوده

  2. سلیمانی می گوید

    سلام
    ظاهرا منظورشان ماده ۱۳۱ است که این ماده هم مربوط به اشخاص حقیقی است نه حقوقی

  3. محمد مهدي شاطرزاده می گوید

    سلام:
    منظور اين استكه سهم اشخاص حقيقي و حقوقي در تامين ۱۰۰%بودجه پيش بيني شده مالياتي، از ۳۵% به ۲۵% كاهش مي‌يابد.

  4. محمد مهدي شاطرزاده می گوید

    البته با پوزش ، تصحيح مينمايم كه “سهم مشاغل واشخاص حقوقي” به عبارت ديگر مشاغل موضوع مواد ۹۵ و ۹۶ قانون مالياتهاي مستقيم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.