نرم افزارحسابداری صدگان

طرح مجلس برای معافیت واحدهای مسکونی از مالیات

0 702

حسابداراپ

 عضو کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرح معافیت از مالیات واحدهای مسکونی تا متراژ ۱۵۰ متر در تهران و تا ۲۰۰ متر در شهرستان ها در این کمیسیون خبر داد و اعلام کرد این طرح در جلسه با وزیر راه و شهرسازی به تصویب کمیسیون رسید.

.

بهلول حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس از تصویب طرحی برای معافیت واحدهای مسکونی از مالیات خبر داد و بیان داشت: لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم در حضور وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد که واحدهای مسکونی تا متراژ ۱۵۰ متر در کلان شهرها و تا متراژ ۲۰۰ متر در شهرستان ها از مالیات معاف باشند مشروط بر اینکه مالک واحد های مسکونی دیگری با همین متراژ نداشته باشد.

.

معافیت مالیاتی برخی از واحدهای مسکونی بررسی شد.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی لایحه یک‌ فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در نشست امروز این کمیسیون گفت: در صورت تصویب این لایحه مالکان واحدهای مسکونی کمتر از ۷۵ متراژ از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در جلسه امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) کمیسیون عمران مجلس بخشی از لایحه یک‌ فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بررسی شد که مربوط به معافیت مالیاتی آن دسته از افرادی بود که در کلان شهرها واحدهای مسکونی کمتر از ۷۵ متراژ در اختیار داشته باشند و این واحدها را اجاره دهند.

پندار سیستم

.

نماینده مردم نماینده مردم جهرم در مجلس در ادامه افزود: البته پیشنهاد اعضای کمیسیون عمران این بود که معافیات مالیاتی از اجاره شامل واحدهای مسکونی با متراژ پایین تر از ۱۰۰ متر شود که رای گیری در این خصوص به جلسه هفته آینده کمیسیون عمران موکول شد.

.

وی با اشاره به ارائه گزارش دکتر عسگری رییس سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص وضعیت درآمدهای مالیاتی کشورتصریح کرد: طبق گزارش رییس سازمان امور مالیاتی ۳۰ درصد بودجه عمومی دولت از مالیات تامین می شود و ۷۰ درصد باقیمانده عمدتا از طریق درآمدهای نفتی است.

.

رضایی کوچی اضافه کرد: به گفته رییس سازمان امور مالیاتی اطلاعات کاملی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موجود نیست و به همین دلیل متاسفانه این شرکت ها و بنگاه ها به شکل های مختلف مالیات پرداخت نمی کنند.

.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: در مجموع سیستم مالیاتی کشور ما ضعیف است و دارای ایراداتی است که باید برطرف شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.