نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص کل بورس تهران از مرز ۳۴ هزار واحد گذشت.

0 613

حسابداراپ

در معاملات امروز(ديروز) بورس اوراق بهادار، شاخص کل با ۱۱۷ واحد رشد به ۳۴ هزار و ۶۷ واحد (تا لحظه تنظیم خبر) رسید تا رقمی جدید را در پرونده کاری خود ثبت کند.

.

به گزارش خبرگزاری مهر، در معاملات امروز تالار شیشه ای، شاخص کل با کمک تاثیر ۶۰ واحدی “فولاد مبارکه اصفهان” بیش از ۱۱۷ واحد رشد کرد. در این رشد شرکتهای گل گهر با ۴۲ واحد، فولاد خوزستان با ۸ واحد و ملی مس با ۷ واحد تاثیرگذار بودند. با این رشد بازدهی بورس اوراق بهادار تهران به ۳۱.۵۰ درصد رسید.

.

شاخص بورس که امسال را از عدد ۲۵ هزار و ۹۰۶ واحد آغاز کرده بود، در نخستین روز کاری بورس در سال ۹۱ به کانال ۲۶ هزار واحد وارد شد. روز ۲۷ فروردین ماه، شاخص از کانال ۲۷ هزار واحد عبور و عدد ۲۷ هزار و ۲۸۱ واحد را برای خود ثبت کرد. افت و خیز شاخص ادامه یافت تا در دهم اردیبهشت دوباره به کانال ۲۶ هزار واحد و در سوم تیر به ۲۵ هزار واحد برگشت.

پندار سیستم

 .

اول مردادماه، شاخص بر روی ۲۴ هزار و ۹۹۶ واحد متوقف شد. عددی که برای شاخص در ۱۷ مردادماه ثبت شد، ۲۳ هزار و ۸۵۵ واحد بود، اما در ۲۲ مرداد ماه دوباره به کانال ۲۴ هزار واحدی خود برگشت.

.

روند صعودی شاخص ادامه یافت و در ۱۳ شهریور ماه به ۲۵ هزار و ۵۵ واحد رسید. چند روز بعد در ۲۵ شهریور شاخص دوباره به ارقام ۲۶ هزار واحدی رسید و دوم مهر ماه نیز عدد ۲۷ هزار و ۱۲۷ واحد را تجربه کرد. پنجم مهرماه رکورد دیگری برای این متغیر مهم بازار به ثبت رسید و شاخص وارد کانال ۲۸ هزار واحد شد و تنها دو روز بعد در نهم مهرماه، توانست یک قله دیگر بالاتر رود و در همان دقایق نخست بازار مرز ۲۹ هزار واحدی را پشت سر بگذارد.
 .

سی مهرماه، زمانی برای ورود شاخص به کانال ۳۰ هزار واحد بود. روز ششم آبان ماه، شاخص ۳۱ هزار واحدی شد و پس از آن روندی نوسانی را طی کرد تا اینکه در هفتم آذر ماه توانست به فاز ۳۲ هزار واحد قدم بگذارد. این متغیر با اهمیت بازار سهام، در ۱۲ آذرماه به ۳۳ هزار واحد رسید و امروز، ۲۶ آذر ماه، از ۳۴ هزار واحد گذشت تا رکوری جدید در تاریخ ۴۶ ساله بورس اوراق بهادار رقم خورد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.