نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص فعلی بورس واقعی نیست.

0 707

حسابداراپ

دبیر كل پیشین سازمان بورس اوراق بهادر تهران گفت: قیمت‌ها در بورس در حال تعدیل است. شاخص فعلی هم شاخص واقعی نیست و در برخی مواقع، تغییر قیمت‌ها را به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری مجدد می‌كند كه شاخص بازار بیش تر ‌برآورد می‌شود، یعنی بیش از رقم واقعی نشان داده می‌شود.

.

حسین عبده تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینكه افزایش‌های جاری شاخص های بورس، حباب قیمتی ندارد اظهار داشت: افزایش شاخص های بورس بیانگر آن است كه قیمت‌ها به‌درستی در حال تعدیل‌شدن است.

.

وی افزود: طی چند هفته گذشته، قیمت ارز شروع به كاهش كرد و افزایش قیمت سهام شركت‌های پتروشیمی كه صادرات آن ها هم موقتاً متوقف شده،  ثابت ماند و قیمت آنها بالا نرفت.

.

پندار سیستم

وی خاطر نشان كرد: با توجه به این موضوع كه بازار هم این اطلاعات را دارد نشانگر آن است كه در حال حاضر بورس حبابی نیست و افزایش شاخص در هفت سال متناسب با وضعیت اقتصادی كشور بوده است.

.

عبده تبریزی تصریح كرد: اگر مقامات بورس بخواهند بگویند وضع خوب است و بر این موضوع اصرار كنند، به‌نظر من، آن هم ایراد دارد. عدم‌افشای شاخص قدیمی كه تا دو سال پیش هم محاسبه می‌شد و مخفی‌كردن این اطلاعات توسط كسانی كه خود درس مالی خوانده‌اند، عیب بوده و هست.

.

وی افزود: توقع نمی‌رفت كسانی كه خودشان می‌توانند دیگران را به‌ جرم ندادن و كتمان اطلاعات محكوم كنند، داده‌ها را پنهان كنند. وظیفه آنها ایجاد شفافیت در بازار است و قانون به آنان ابزار داده تا دیگران را برای عدم‌شفاف‌سازی به محكومیت‌های جزایی نزدیك كنند.

.

وی اظهار داشت: پس از آنان انتظار نمی‌رود كه خود اطلاعات را مخفی كنند به‌علاوه همه می‌دانیم شاخص فعلی هم شاخص واقعی نیست و در برخی مواقع، تغییر قیمت‌ها را به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری مجدد می‌كند كه شاخص بازار بیش تر ‌برآورد می‌شود، یعنی بیش از رقم واقعی نشان داده می‌شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.