نرم افزارحسابداری صدگان

سازمان مالیاتی چه‌چیزی را تکذیب می‌کند؟

3 747

حسابداراپ

مسئولان سازمان امور مالیاتی، صدور بخشنامه‌ای مبنی بر عدم برخورداری از معافیت مالیاتی برای صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را در مرکز مبادلات ارزی، عرضه نکنند، را تکذیب می‌کنند.

.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌های گذشته و بعد از تلاش دولت برای قانع کردن صادرکنندگان نسبت به عرضه ارز حاصل از صادراتشان در مرکز مبادلات ارزی، بخشنامه‌ای به امضای علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به دست صادرکنندگان و فعالان اقتصادی رسیده که در آن اعلام شده است که آن دسته از صادرکنندگانی که نسبت به عرضه ارز خود در مرکز مبادلات ارزی اقدام نکنند، مشمول برخورداری از معافیت مالیاتی نخواهند شد.

.

این موضوع سروصدا و اعتراض بسیاری از فعالان اقتصادی را در برداشت؛ چراکه به اعتقاد آنها این موضوع خلاف قانون است و سازمان امور مالیاتی نباید چنین مصوبه‌ای را صادر می‌کرد، این در شرایطی است که صدور این بخشنامه و تبعات منفی آن برای صادرکنندگان به جلسات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران نیز کشیده شد و حتی روسای دو اتاق و نایب رئیسان اتاقهای بازرگانی نیز نسبت به آن اعتراض کردند.

پندار سیستم

.

حال علیرغم گذشت دو هفته، حسین وکیلی، معاون سازمان امور مالیاتی از اساس، این خبر را تکذیب و اعلام کرده است که صادرکنندگان همچنان بدون هیچ شرطی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

.

———————————————————————————————————————

لينك مرتبط:

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به زودی بازار ارز، تک نرخی می‌شود، از عدم معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که ارز خود را در اتاق مبادلات ارزی ارائه نکنند‎، خبر داد و گفت……..

.

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. محسن می گوید

    با سلام و احترام لطفا بدقت به تکذیبیه جناب آقای وکیلی که زیرکانه تهیه شده توجه فرمائید ایشان برای معافیت های مالیاتی درآمدهای ناشی از صادرات هیچگونه شرطی را قائل نشده اند بلکه فرموده اند برای رسیدگی به صحت درآمدهای ناشی از صادرات در صورتهای مالی بایستی یکی از شروط سه گانه برای ممیز احراز شود

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام واحترام
    به نظر بنده به هرشکلی هم که تنظیم شده باشدفعلا به همین شکل تکذیب و تایید میشود تامرحله ای که نوبت به رسیدگی به حسابهای ذینفع موضوع می رسد و آنجاست که قانون و بخشنامه مقدم بر اظهار نظر خواهد بود البته آنهم درصورتی که همین قانون با نظرات شخصی توجیه و تفسیر نشود.
    باتشکر

  3. محسن همیری می گوید

    عدم تسلیم اضهارنامه مالیاتی در سال نود باعث عدم برخورداری از معافیت مالیاتی صادرات کالا می شود یا خیر لطفا با ذکر بخش نامه توضیح دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.