نرم افزارحسابداری صدگان

راهکار جدید بانک مرکزی برای رهایی از دلار محوری

0 685

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی، با اعلام اینکه نرخ ارز در کشور تاکنون اساسی‌ترین پارامتر اقتصادی برای تصمیم‌گیران بوده است، گفت: بانک مرکزی برای برون رفت از دلار محوری در اقتصاد کشور برنامه‌های جدیدی دردست اقدام دارد.
.
محمود بهمنی در گفتگو با ایلنا، گفت: متاسفانه طی ۵۰ سال گذشته تجارت و اقتصاد کشور حول محور دلار بوده است و با هر نوسان دلاری، اقتصاد کشور دچار تلاطم شده است، لذا بانک مرکزی برای رهایی از دلار محوری دراقتصاد کشور در تلاش است تا ارزهای جدید را جایگزین آن کند.
به گفته بهمنی پیمان‌های اقتصادی با کشورهای مستقل توسط ایران، یکی از زمینه‌های مهم برای رهایی از دلار محوری در اقتصاد کشور است.
رئیس شورای عالی پول و اعتبار گفت: تمام تصمیمات و سیاست گذاری‌ها لازم در این زمینه با حفظ ارزش ریال در برابر ارز خارجی صورت خواهد گرفت.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به تدریج با بالارفتن حجم عملیات ارزی مرکز مبادلات ارزی، آثار آن در قیمت ارز در بازار پدیدار خواهد شد، بیان داشت: کار گروهی ویژه موضوع تعهدات گذشته بخش خصوصی و بانک‌های عامل را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و چگونگی تامین ارز آن‌ها نیز بررسی می‌شود.

پندار سیستم

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.