نرم افزارحسابداری صدگان

درخواست سازمان بورس از شرکت‌های ثبت شده و حسابرسان معتمد

0 556

حسابداراپ

شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و حسابرسان معتمد می‌توانند نظر خود را در مورد الزام حداکثر سود قابل تقسیم و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به آن تا ۱۵ دی‌ماه اعلام کنند.

.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدیریت نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار از کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان و موسسات حسابرسی معتمد درخواست کرد، در مورد ضوابط الزامات حداکثر سود قابل تقسیم و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به آن اظهار نظر کنند.

.

پندار سیستم

این اداره با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با عنایت به مشکلات به وجود آمده در زمان تقسیم سود توسط شرکت‌ها و احتمال توزیع منافع موهوم و یا سودی که شرکت توان پرداخت آن را ندارد و از طرفی به منظور جلوگیری از تفسیرهای متفاوت و برخوردهای سلیقه‌ای مجموعه ضوابط پیوست با عنوان الزامات حداکثر سود قابل تقسیم و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به آن تهیه و تدوین شده و فرآیند نهایی را جهت ابلاغ طی می‌نماید.

.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:

با توجه به شرایط فعلی و از طرفی افزایش نرخ ارز و لزوم توجه به سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌ها و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز، توزیع سود بالا شرایط را برای رشد و ارتقای شرکت‌ها و سودآوری مناسب دچار مشکلاتی خواهد نمود، لذا به سرمایه‌گذاران (اعم از سهامداران عمده و خرد) توصیه می‌شود که علاوه بر رعایت الزامات حداکثر سود قابل تقسیم، این موضوع را نیز مدنظر قرارداده و از توزیع سود بالا پرهیز نمایند.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.