- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

با مصوبه شورای پول و اعتبار؛ گشایش ال‌.سی ریالی مجددا امکان‌پذیر شد

 

در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار دستورالعمل اعتبارات اسنادی داخلی که پس از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با محدودیت‌هایی مواجه شده بود با امکان نقد شدن این اسناد برای تولیدکنندگان تصویب شد.

.

محمد نهاوندیان – رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از تشکیل جلسه شورای پول واعتبار و تصویب خروج دستورالعمل اعتبارات اسنادی ریالی ازمحدودیت‌های لحاظ شده خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه دستورالعمل اعتبارات اسنادی ریالی که پیش از آن با محدودیت‌هایی مواجه شده بود از تصویب نهایی گذشت و از این پس بانک‌ها می‌توانند ال.سی ریالی باز کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی در شرایطی که نقدینگی واحدهای تولیدی دچار مشکل شده است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

.

نهاوندیان با تاکید بر این‌که پیش از این یکی از راه‌های اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از طریق ال.سی ریالی بوده است، خاطرنشان کرد: پس از جریان اختلاس گشایش ال.سی داخلی متوقف شده و یا منحصرا به طرف‌های دولتی تعلق می‌گرفت ولی پس از تصویب دستورالعمل جدید این امکان ارتباط مالی برای تولیدکنندگان فراهم شده و همچنین سامانه نظارتی برای بانک مرکزی باز می‌شود.

رییس اتاق ایران از امکان نقد شدن این اسناد اعتباری خبر داد و خاطرنشان کرد: نقد شدن این اسناد کمکی به نقدینگی واحدهای تولیدی است.

.: