نرم افزارحسابداری صدگان

بانک سپه، دی ماه اوراق سلف نفتی می فروشد.

0 741

حسابداراپ

اوراق سلف نفتی به عنوان یکی از جذاب ترین ابزارهای تامین مالی، به زودی وارد بورس انرژی خواهد شد. این اوراق قرار است از ماه آینده توسط شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی منتشر شود.

.

 به گزارش  بازار سرمایه ، رامین پاشایی فام، مدیر عامل بانک سپه به عنوان بانک عامل فروش اولیه اوراق سلف نفتی، درباره این ابزار مالی گفت: با انتشار این اوراق مردم عادی نیز می توانند در پروژه های نفتی سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

.

وی همچنین به سود مناسب این اوراق اشاره کرد و گفت: انتشار اوراق سلف نفتی باعث می شود بخش قابل توجهی از نقدینگی های سرگردان جامعه که باعث ایجاد تورم شده اند، جمع آوری شود.

.

پندار سیستم

وی ادامه داد:  حجم اولیه عرضه نفت در این طرح ملی به میزان یک میلیون بشکه و حداکثر تا سقف ۵ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است که به صورت ریالی یا ارزی عرضه خواهد شد.

.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اینکه مردم می توانند با سرمایه های اندک در پروژه های بزرگ نفتی مشارکت کنند، گفت: سرمایه گذاران در این اوراق  با پیش خرید نفت و تحویل آن در یک سر رسید مشخص از سود مناسب این اوراق بهره مند شوند.

.

وی با اشاره به اینکه ضامن این اوراق وزارت نفت است، درباره فرآیند سرمایه گذاری در این اوراق گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت در سال گذشته برای فروش اوراق سلف نفتی، چنانچه قیمت هر بشکه نفت در سال ۹۰، صد دلار در نظر گرفته شود، مردم و بخش خصوصی می توانند با خرید این اوراق، نفت را در سال ۹۴ با توجه به قیمت آن در همان زمان که حداقل ۱۴۰ و حداکثر ۱۶۰ دلار پیش بینی شده است، تحویل بگیرند یا به شرکت ملی نفت بفروشند.

.

پاشایی فام همچنین اختیار فروش بدون نرخ شکست را نقطه قوت این اوراق دانست و افزود: امکان انتقال این اوراق (خرید و فروش اوراق) از فردی به فرد دیگر تا زمان سررسید وجود دارد؛ اما ممکن است در این میان با توجه به نوسان های نرخ ارز در بازار، قیمت خرید نفت برای فردی بالاتر یا پایین تر از نرخ اولیه باشد ولی چنانچه افراد تا زمان سررسید سرمایه خود را نگه دارند، سود آنان قطعی خواهد بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.