- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزایش حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از ارائه پیشنهاد بررسی مشکلات پیش‌روی بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی خبر داد وگفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در جامعه حقوق بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نداده بنابراین ضرورت دارد تمهیدات لازم برای افزایش حقوق آنها اندیشیده شود.

.

ناصر کاشانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به افزایش روزافزون قیمت‌ها و تورم موجود در جامعه به‌ویژه در کلانشهر‌ها، حقوق بازنشستگان افزایش نیافته و این مسئله باعث افزایش فشار‌ها بر این قشر که نشاط و توانایی جوانی را برای کار و فعالیت ندارند شده است.

.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید برای افزایش حقوق بازنشستگان تمهیدات لازم اندیشیده شود، تصریح کرد: دولت با توجه به شرایط ویژه اقتصادی فعلی و افزایش تحریم‌ها با محدودیت‌هایی برای این افزایش روبروست و برای دادن حقوق کارکنان شاغل خود نیز دچار مشکل است، اما جای امیدواری دارد با مساعدت مسئولان دغدغه بازنشستگان مرتفع شود.

.

وی با یادآوری ارائه آمار‌ها از سوی برخی مسئولان درباره اینکه  ۷۰ درصد بازنشستگان حقوق ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، یادآور شد: این میزان حقوق برای بازنشستگانی که تمام عمر خود را حق بیمه پرداخت کرده تا بتوانند در کهنسالی از ثمرات آن بهره‌مند شوند بسیار پایین است، بنابراین ضرورت دارد برای اینکه این افراد بتوانند از پس مخارج خود برآیند حقوقشان حداقل ۲ برابر شود.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با بیان اینکه شرایط امروز جامعه هزینه‌های سنگینی را به بازنشستگان تحمیل کرده است، یادآور شد: اکثر بازنشستگان به علت کهولت سن مبتلا به بیماری بوده که هزینه هایی را برای آنان به دنبال دارد، ضمن اینکه این قشر از جامعه دارای فرزندان دانشجو یا بیکاری هستند که پرداخت هزینه‌های جاری آن‌ها نیز بر دغدغه‌های بازنشستگان افزوده است.

.

کاشانی درباره لزوم طرح هماهنگ‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: ضرورت اجرای چنین طرحی در شرایط کنونی احساس می‌شود، واقعیت آن است که در حقوق پرداختی بازنشستگان که تراز شغلی یکسانی دارند نباید تفاوت وجود داشته باشد.

.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از ارائه پیشنهاد بررسی مشکلات پیش‌روی بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی خبر داد وتاکید کرد: در آینده نزدیک بررسی دغدغه‌های بازنشستگان با حضور مسئولان مربوطه در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.

.