نرم افزارحسابداری صدگان

افت آرام بورس در سایه تصمیمات ارزی

0 663

حسابداراپ

تالار شیشه‌ای در هفته گذشته شاهد فراز و فرودهای زیادی بود و برای اولین بار پس از مدت‌ها افت تمامی متغیرهای خود را تجربه کرد.

.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روزهای آبان هفته بی رمق خود را پشت سر گذاشت و به دلیل در پیش بودن تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی و همچنین تحولات ارزی هفته پایانی آبان را با کاهش ۰،۲ درصدی شاخص به پایان برد.

.

به این ترتیب بورس تهران را که نیمه دوم سال را با شروع طوفانی و ثبت رکوردهای جدید آغاز کرده و در آبان نیز ادامه داده بود، در هفته پایانی آبان ماه با رکود مواجه شد و بازدهی خود را به سطح ۲۰،۷ درصد رساند.

.

در این هفته توجه فعالان بازار سرمایه به ریزش قیمت ارز و تصمیمات ارزی معطوف شده بود که دلیل اصلی کاهش محسوس قیمت سهام شرکتهای مهم و تاثیر گذار در بورس و در نتیجه افت ۷۶ واحدی شاخص بورس بود.

.

به این ترتیب طی ۵ روز معاملاتی هفته گذشته از حجم سهام معامله شده ۱،۵ درصد و از ارزش کل معاملات ۴۰ درصد کاسته شد و در مجموع هزار و ۶۳۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

پندار سیستم

.

این در حالی است که در هفته گذشته دفعات معاملات با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد ولی از تعداد خریداران ۱،۸ درصد کاسته شد و به ۳۵ هزار و ۸۷۲ نفر رسید.

.

همچنین از اتفاقات مهم تالار شیشه‌ای در هفته گذشته عرضه بلوک ۱۷ درصدی پالایشگاه بندرعباس بود که با ناکامی مواجه شد. بر این اساس سهام پالایشگاه بندرعباس که به عنوان لیدر بازار مطرح شده و بازدهی حدود ۲۰۰ درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است، با شکست عرضه بلوکی و حاضر نشدن خریداران در صحنه رقابت با کاهش محسوس قیمت مواجه شده و برترین صف فروش بازار را از آن خود کرده است.

.

بر این اساس بازار هفته گذشته که شاهد رکود بود، شاخص کل بورس ۷۶ درصد کاهش یافت و از ۳۱ هزار و ۳۳۶ واحد به ۳۱ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

.

همچنین در بازار هفته گذشته حجم و ارزش اوراق مشارکت با کاهش ۴۳ درصدی مواجه شد و در این بازار هیچ قراردادی از اوراق اختیار فروش تبعی و قرارداد آتی معامله نشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.