- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت نام بنگاه های صنعتی ومعدنی متقاضی دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در سامانه بهین یاب خبر داد.

.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سید علیرضا شجاعی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با صندوق توسعه ملی و بانک های عامل، تسهیلات مناسبی از محل ۱۰ درصد ریالی صندوق توسعه ملی برای بنگاه های صنعتی ومعدنی تدارک دیده شده که بیشترین حجم این تسهیلات، برای خرید و تامین مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

.

وی دارا بودن شناسه کسب وکار و داشتن پرونده الکتریکی در پایگاه داده های این وزارتخانه را از الزامات ثبت نام برای دریافت تسهیلات دانست و اضافه کرد: کلیه متقاضیان برای تسریع در دریافت تسهیلات می توانند با مراجعه به بخش تامین مالی درگاه بهین یاب و ارائه مدارک درخواست شده به صورت الکترونیکی در این طرح ثبت نام کنند.

.

وی ضمن تاکید بر ثبت نام صرفا از طریق سامانه بهین یاب تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش که تا به حال در طرح به روز رسانی شرکت نکرده اند باید اطلاعات بنگاه خود را در این طرح تکمیل نمایند تا امکان ثبت نام داشته باشند.

.

شجاعی در خصوص نحوه بررسی و اعطای تسهیلات نیز گفت: پس از تکمیل ثبت نام بنگاه صنعتی ومعدنی در سایت بهین یاب، ابتدا در کار گروه استانی اولویت متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس جهت بررسی بیشتر به کارگروه مرکزی ، در ستاد وزارتخانه ارسال خواهد شد و پس از تاییدات لازم ، جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند .

.

به گفته وی، بانک های صنعت ، معدن و تجارت ، سپه ، توسعه صادرات ، توسعه تعاون ، صادرات و رفاه از بانک های عامل این طرح هستند که با استفاده از ۱۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی اقدام به اعطای تسهیلات خواهند کرد.

.

طبق اعلام، دسترسی به درگاه بهین یاب از طریق نشانی www.behinyab.ir [1] امکان پذیر است.

.