- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی درسال ۹۱

مدیرکل امور مستمری سازمان تامین اجتماعی از آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی در سال ۹۱ با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی [1] آن از سوی هیات دولت خبر داد.

.

منصور آتشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بند ۶۶ قانون بودجه امسال، [2]بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی را برای چهارمین سال پیاپی تمدید کرد و آن را منوط به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی از سوی هیات دولت دانست.

.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی این قانون با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به تصویب هیات وزیران رسید و در تاریخ ششم آبان ماه ابلاغ شد.

.

مدیرکل امور مستمری سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اعلام اجرای این قانون از ۱۵ آبان ماه در کلیه شعب سازمان تامین اجتماعی، عنوان کرد: بدین ترتیب مردان دارای ۶۰ سال سن و زنان دارای ۵۰ سال سنی که سابقه ۱۰ سال بیمه‌پردازی داشته باشند، مشمول این قانون شده و می‌توانند نسبت به برقراری مستمری اقدام کنند.

.

آتشی در ادامه تاکید کرد: مستمری این افراد به نسبت سنوات بیمه‌پردازی‌شان و با لحاظ ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی [3]تعیین می‌شود.

.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی تا پایان سال قابل اجراست، چرا که جزئی از قانون بودجه سال ۹۱ است.

.

مدیرکل امور مستمری سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا در زمینه چگونگی استفاده افرادی که کمتر از ۱۰ سال بیمه‌پردازی دارند از این قانون، گفت: این افراد می‌توانند کسری سوابق بیمه‌ای خود تا ۱۰ سال را با پرداخت مابه‌التفاوت جبران نمایند.

.

آتشی ادامه داد: پس از دریافت تقاضای این افراد از سوی واحد اجرایی، مابه‌التفاوت‌ها تعیین و متقاضی باید بلافاصله پس از محاسبه، آن را پرداخت کرده و یا انصراف دهد.

.

وی همچنین در زمینه استفاده افرادی که طبق نظر کمیسیون پزشکی از کار افتاده اعلام شده، اما شرایط قانونی برای دریافت مستمری از کار افتادگی را ندارند، اظهار کرد: این افراد حتی در صورت نداشتن شرایط سنی استفاده از بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی، می‌توانند از این موضوع استفاده کنند و در صورتی که سوابق آنها کمتر از ۱۰ سال باشد، ضروری است نسبت به جبران سوابق بیمه‌پردازی خود و رساندن آن به ۱۰ سال اقدام کنند.

.

گفتنی است از زمان اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در سال‌های ۸۶، ۸۸، ۸۹ و ۹۰ از این قانون استفاده کرده‌اند.

.