نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی درسال ۹۱

3 2,923

حسابداراپ

مدیرکل امور مستمری سازمان تامین اجتماعی از آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی در سال ۹۱ با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن از سوی هیات دولت خبر داد.

.

منصور آتشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بند ۶۶ قانون بودجه امسال، بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی را برای چهارمین سال پیاپی تمدید کرد و آن را منوط به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی از سوی هیات دولت دانست.

.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی این قانون با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به تصویب هیات وزیران رسید و در تاریخ ششم آبان ماه ابلاغ شد.

.

مدیرکل امور مستمری سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اعلام اجرای این قانون از ۱۵ آبان ماه در کلیه شعب سازمان تامین اجتماعی، عنوان کرد: بدین ترتیب مردان دارای ۶۰ سال سن و زنان دارای ۵۰ سال سنی که سابقه ۱۰ سال بیمه‌پردازی داشته باشند، مشمول این قانون شده و می‌توانند نسبت به برقراری مستمری اقدام کنند.

.

آتشی در ادامه تاکید کرد: مستمری این افراد به نسبت سنوات بیمه‌پردازی‌شان و با لحاظ ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تعیین می‌شود.

پندار سیستم

.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی تا پایان سال قابل اجراست، چرا که جزئی از قانون بودجه سال ۹۱ است.

.

مدیرکل امور مستمری سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا در زمینه چگونگی استفاده افرادی که کمتر از ۱۰ سال بیمه‌پردازی دارند از این قانون، گفت: این افراد می‌توانند کسری سوابق بیمه‌ای خود تا ۱۰ سال را با پرداخت مابه‌التفاوت جبران نمایند.

.

آتشی ادامه داد: پس از دریافت تقاضای این افراد از سوی واحد اجرایی، مابه‌التفاوت‌ها تعیین و متقاضی باید بلافاصله پس از محاسبه، آن را پرداخت کرده و یا انصراف دهد.

.

وی همچنین در زمینه استفاده افرادی که طبق نظر کمیسیون پزشکی از کار افتاده اعلام شده، اما شرایط قانونی برای دریافت مستمری از کار افتادگی را ندارند، اظهار کرد: این افراد حتی در صورت نداشتن شرایط سنی استفاده از بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی، می‌توانند از این موضوع استفاده کنند و در صورتی که سوابق آنها کمتر از ۱۰ سال باشد، ضروری است نسبت به جبران سوابق بیمه‌پردازی خود و رساندن آن به ۱۰ سال اقدام کنند.

.

گفتنی است از زمان اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در سال‌های ۸۶، ۸۸، ۸۹ و ۹۰ از این قانون استفاده کرده‌اند.

.

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. با سلام بخشنامه ۱۰ سال وسن ۶۰ سال مردان را خواندم ولی در این شعبه سرخس فرمهای مربوطه را پر نموده ولی مدت ۲ ماه هنوز خبری برای این افراد نیامده در ضمن برای افراد ۲۵ سال بدون شرایط سنی اعلام ننموده اید مراح سخت زیان اور و.. از همه دست اند کاران کمال تشکر را داریم

  2. مهناز رفعتی می گوید

    با سلام اینجتنب در خرداد ماه ۹۲ با ۵۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه از طرف سازمان بهزیستی درخواست باز نشتگی داده ام ایا با توجه به کار در سازمان بهزیستی نسبت به سوابق من سختی کار در نظر گرفته میشود که من حقوق بیشتری دریافت کنم ؟ از همکاری شما کمال تشکر را دارم

  3. معصومه طوطی می گوید

    سلام
    من ۸ سال سابقه کار در شرکت نفت و گاز دارم، قبل از انقلاب. الان سنم بالای ۶۰ است. این قانون شامل حال ما هم میشود؟ میتوانم با پرداخت بیمه دو سال بازنشسته شوم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.