نرم افزارحسابداری صدگان

ماده ۳۱ قانون برنامه پنجم و نحوه محاسبه

1 3,628

حسابداراپ

ماده۳۱ـ در صورتي که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام‌شده بيمه‎شدگان در دو سال آخر خدمت آنها بيش از نرخ رشد طبيعي حقوق و دستمزد بيمه‎شدگان باشد و با سالهاي قبل سازگار نباشد، مشروط بر آن که اين افزايش دستمزد به دليل ارتقاء شغلي نباشد صندوق بيمه‎اي مکلف است برقراري حقوق بازنشستگي بيمه‌شده را بر مبناي ميانگين حقوق و دستمزد پنج سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت نمايد.

.

براین اساس صندوق تامین‌ اجتماعی در راستای اجرای این ماده قانونی واحدهای اجرائی این صندوق را موظف کرده است از ابتدای سال‌جاری برقراری مستمری بازنشستگی را با کنترل نرخ رشد حقوق و دستمزد بیمه‌شده در دو سال آخر با سال‌های قبل انجام دهد.
.
درصورتی که رشد دستمزد بیمه ‌پرداز طبیعی و متعارف باشد، برقراری مستمری براساس دو سال آخر بیمه ‌پردازی و درمورد افرادی که این رشد غیرطبیعی باشد، میانگین دستمزد مشمول کسر حق‌ بیمه آخرین پنج سال، مبنای تعیین میزان مستمری خواهد بود.

پندار سیستم

.
براین اساس همچنین بررسی ارتقای شغلی بیمه‌ شدگان مشمول قانون کار براساس ضوابط اجرایی طرح طبقه‌ بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار و بیمه ‌شدگان غیرمشمول قانون کار براساس مقررات استخدامی حاکم بر آنان صورت می‌گیرد.

.

———————————————————————————–

لينك مرتبط:

جزئیات تغییر محاسبه حقوق بازنشستگان

 .

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. مجید می گوید

    متعارف بودن حقوق دوسال چگونه محاسبه میشود.
    منظور از متعارف چیست وملاک تعیین تعارف چگونه است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.