نرم افزارحسابداری صدگان

کمک به کمیته امداد و هلال احمر از مالیات معاف شد

0 893

حسابداراپ

نمايندگان مجلس کلیات و جزئیات طرحي یک فوریتی را به تصویب رساندند که بر اساس آن، وجوه پرداختی خیرین به کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر از پرداخت مالیات معاف شد و خود این دستگاه‌ها موظف به پرداخت مالیات شدند.

.

پندار سیستم

به گزارش دنیای اقتصاد، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته، طرح الحاق کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت
هلال احمر به فهرست نهادها و موسسات مشمول ماده ۱۷۲ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم را تصویب کردند.

براساس این مصوبه مجلس، زمان اجرای این قانون از ابتدای سال ۹۲ تا پایان مدت اعتبار برنامه پنجم است که دولت منابع آن را در بودجه سالانه کشور پیش‌بینی می‌کند.

.
همچنین بر اساس تبصره‌ای از این مصوبه، منحصرا بخش‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر مشمول این حکم خواهند بود. پیش از این و در قانون مالیات‌های مستقیم، وجوه پرداختی یا تخصیصی یا کمک‌های غیرنقدی بلاعوض اشخاص جهت تعمیر، تجهیز، احداث یا تکمیل مدارس، دانشگاه‌ها،‌ مراکز آموزش عالی و مراکز بهداشتی و درمانی یا اردوگاه‌های تربیتی و آسایشگاه‌ها و مراکز بهزیستی و کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری (دولتی) از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب می‌کند، قابل کسر بود که بر اساس مصوبه امروز نمایندگان مجلس، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر نیز به شمول این معاف مالیاتی اضافه شدند و در واقع خود این دستگاه‌های حمایتی موظف به پرداخت مالیات خواهند بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.