- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چگونگی تغییرات در پذیرش کارت‌های بانکی توسط پایانه‌های فروشگاهی

شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای آذر ماه سال جاری کلیه پایانه های فروشگاهی فعال کشور، فارغ از نوع و نام تجاری، از طریق این شبکه قادر به پذیرش عموم کارت‌های شبکه بانکی کشور هستند.

.

به گزارش روابط عمومی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) در این اطلاعیه آمده است: طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای آذر ماه سال جاری کلیه پایانه های فروشگاهی فعال کشور، فارغ از نوع و نام تجاری، در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) قادر به پذیرش عموم کارت‌های شبکه بانکی کشور هستند.

.

این تغییرات با هدف افزایش کیفیت خدمات پرداخت در سطح جامعه و افزایش ضریب امنیت پرداخت‌ها انجام شده است که طی دستورالعمل‌هایی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها و شرکت‌های ارائه کننده پرداخت الکترونیک ابلاغ و در حال اجرایی شدن است.

.

در عین حال شرکت شاپرک ضمن اتخاذ تدابیر لازم با تشکیل و آموزش یک کارگروه متخصص به صورت ۲۴ ساعته آماده پیشگیری از بروز هرگونه نقص احتمالی در شبکه پرداخت کارتی است.

.

دارندگان محترم پایانه های فروشگاهی و اصناف می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات فوق با تلفن‌های پشتیبانی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (شماره تلفن‌های حک شده بر روی پایانه های فروش) تماس بگیرند.

منبع: روابط عمومی شاپرک

.