نرم افزارحسابداری صدگان

نمی توان تمام بودجه عمومی را از محل اخذ مالیات تامین کرد.

0 560

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص تامین بودجه عمرانی از طریق اخذ مالیات گفت:اینکه دولت بخواهد بخشی از بودجه عمومی خود را از محل اخذ مالیات تأمین کند اقدام مناسبی است ولی به هیچ وجه نمی‌شود تمام این بودجه از محل دریافت مالیات‌ها تأمین شود.

.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اعلام این خبر که اصلاح قانون مالیاتی در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس‌قرار دارد و اصلاح این قانون در کمیسیون صورت می‌گیرد، گفت: اعضای کمیسیون برای تدوین این قانون برنامه‌های متفاوتی دارند.

.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی‌افزود: اینکه ما بودجه را با درآمدهایی به غیر از درآمدهای نفتی ببندیم اقدام مناسبی است ولی نباید رقم مالیات‌ها به میزانی بالا برود که مردم تحت فشار باشند.

.

وی با بیان اینکه در اصلاح قانون مالیات‌ها باید در جهت شفاف کردن اخذ مالیات‌ها باشد نه افزایش نرخ آن، تصریح کرد: به طور مثال در اخذ مالیات بر ارزش افزوده فرار مالیاتی بیشتر از اخذ مالیات‌ها بوده است.

.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس  یادآور شد: در برخی صنوف و برخی بخش‌ها مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی‌کنیم و زمانی که از مسئولان علت را جویا می‌شویم کمبود نیروی انسانی را عامل اصلی عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده می‌دانند.

.

امیرآبادی فراهانی با یادآوری سخنان مسئولان مالیاتی کشور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار کرده بود به ازای هر مأمور مالیاتی یک میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای کشور خواهیم داشت.

.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شرایط به گونه‌ای است که برای فرارهای مالیاتی جرایم سنگینی در نظر گرفته شده است و باید با فرهنگ‌سازی فرار مالیاتی را اقدام ناپسندی جلوه دهیم.

.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: سعی مجلس و کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات این است که با شفاف کردن قوانین مالیاتی کشور اخذ مالیاتی را آسان‌تر کند.

.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات مجلس یادآور شد: اینکه دولت بخواهد بخشی از بودجه عمومی خود را از محل اخذ مالیات تأمین کند اقدام مناسبی است ولی به هیچ وجه نمی‌شود تمام این بودجه از محل دریافت مالیات‌ها تأمین شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.