نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه بازنشستگی بیمه‌شدگان مشاغل مختلف

1 1,243

حسابداراپ

درباره «نحوه بازنشستگی بیمه شدگان در مشاغل مختلف» باید گفت که برای بازنشسته شدن شاغلان عادی قبل از ۱۴ مهرماه سال ۸۰، اگر فرد ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۶۰ سال سن داشت، می‌توانست درخواست بازنشستگی کند، اما با توجه به قانون پس از ۱۴ مهرماه ۸۰، هر سال، یک سال به سابقه این افراد افزوده می‌شود، به طوری که تا ۱۴ مهر ۸۵، در صورت ارائه درخواست بازنشستگی به شعبه تامین اجتماعی، فرد باید ” ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۶۰ سال سن” داشته باشد تا مشمول بازنشستگی شود.

.
براساس گزارش ایسنا، در ضمن هر سال، یک سال به میزان سوابق افزوده می‌شود، به این ترتیب از سال ۹۰ به بعد، بیمه‌ شده‌ای که ۶۰ سال سن دارد باید ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.
.

پندار سیستم

همچنین در تبصره ماده ۱۴ قانون کار که در سال ۸۳ به تصویب مجلس رسیده است، ایام حضور در جبهه و ایام سربازی که در جبهه گذرانده شده، جزو سوابق سخت و زیان آور شخص محسوب می‌شود.
.

آیا اتباع خارجی (غیر ایرانی) می‌توانند از مزایای قانون تامین اجتماعی برخوردار شوند؟ این امر نیز از سوالات مخاطبان سازمان تامین اجتماعی است که در توضیح آن باید گفت: حسب ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع خارجی در صورت داشتن روادید ورود (ویزا) با حق کار می‌توانند مطابق قوانین و آیین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.
.

بدیهی است این قبیل افراد در صورت اشتغال به کار، مشمول قانون تامین اجتماعی خواهند بود.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. داود می گوید

    با سلام و خسته نباشيد

    اينجانب ۶۶ سال سن و شغل آزاد دارم و الان در شرايطي هستم كه نمي توانم كار بكنم و تا الان بيمه نبودم . آيا مي توانم با پرداخت ۱۰ سال حق بيمه خودم رابيمه كنم ؟ اگر راهي هست لطفا راهنمايي بفرماييد و همچنين به ازاي ۱۰ سال چقدر بايد بيمه پرداخت كنم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.