نرم افزارحسابداری صدگان

نباید با اخذ مالیات به تولید، سرمایه‌گذاران را فراری داد.

0 536

حسابداراپ

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان اینکه مالیات‌ها باید به شکل عادلانه اخذ شود، گفت: پول مردم اگر در بانک و در داخل منزل راکد باشد هیچ مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد در حالیکه خلاف اصول اقتصادی در جامعه نقدینگی هم ایجاد می‌کند ولی اگر همین پول در بخش‌های تولیدی سرمایه‌گذاری شود به آن مالیات می‌بندند.
.

حسنعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره لایحه اصلاح نظام مالیاتی که قرار است در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابت مجلس قرار گیرد، گفت: این لایحه که قصد به پا کردن انقلاب در عرصه مالیاتی کشور دارد باید با رویکرد اخذ مالیات از بخش‌های غیر تولیدی بسته شود.

.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه امروز پول مردم در بانک و در داخل خانه راکد باشد هیچ مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد در حالیکه خلاف اصول اقتصادی در جامعه نقدینگی هم ایجاد می‌کند ولی اگر همین پول در بخش‌های تولیدی سرمایه‌گذاری شود به آن مالیات می‌بندند و سرمایه‌گذار را از سرمایه‌گذاری فراری می‌دهند.

.

پندار سیستم

وی با انتقاد از این نوع رفتار در اخذ مالیات از سرمایه‌گذاران بخش تولید، تصریح کرد: در لایحه بودجه نیز باید با نگاه عدالت محورانه مالیات‌ها اخذ شود به نحوی که از فرارهای مالیاتی نیز کاسته شود.

.

این نماینده مردم در مجلس از اینکه بیشتر از اخذ مالیاتی فرار مالیاتی داشته‌ایم، گفت: علت این مسئله نیز تعداد کارکنان دستگاه‌های مالیاتی است و کمبود کارشناس که این کمبود کارشناس باعث افزایش روز افزون فرارهای مالیاتی شده است.

.

حاجی دلیگانی با یادآوری اینکه در شهرستان‌ها نیاز جدی به کارشناس و نیروی انسانی وجود دارد، ادامه داد: اگر این نیاز شهرستان‌ها محقق شود درآمد بسیاری نصیب کشور می‌شود و می‌توان بودجه کشور را از این طریق حمایت کرد.

.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: ما باید سعی کنیم اتکای بودجه کشور به نفت کاهش دهیم و کسب درآمدهای مالیاتی یکی از راه‌های کاهش وابستگی بودجه به نفت است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.