- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

موافقت تأمین اجتماعی برای برداشتن محدودیت‌های بیمه‌ای فرزند چهارم

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، صمدالله فیروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره برداشتن محدودیت‌های بیمه‌ای برای فرزند چهارم به بعد خانواده‌ها اظهار داشت: براساس قانون تنظیم خانواده مصوب سال ۱۳۷۲ محدودیت‌هایی از جمله بیمه برای فرزند چهارم به بعد اعمال شد.

.

وی ادامه داد: براساس این قانون، بیمه شده اصلی باید هزینه خدمات درمانی را برای فرزند چهارم پرداخت کند.

.

فیروزی بیان داشت: در قانون تنظیم خانواده مصوب ۱۳۷۲ آمده است تمامی امتیازات براساس تعداد فرزندان و عائله مشخص شده وضع شده‌اند و برای فرزندان چهارم به بعد که یک سال از تولد آن‌ها می‌گذرد قابل اعمال نیست.

.

نائب رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: با توجه به حمایت از خانواده‌ها و افزایش جمعیت در کشور سال گذشته دولت لایحه‌ اصلاح قوانین تنظیم خانواده را به مجلس ارسال کرد.

.

وی با اشاره به این که سازمان تأمین اجتماعی موافق برداشتن محدودیت‌ها برای فرزند چهارم به بعد است، بیان داشت: نه تنها محدودیت‌ها برای فرزندان چهارم به بعد باید برداشته شود بلکه باید تشویق‌هایی برای افزایش جمعیت داشت.

.

فیروزی اظهار داشت: اصلاح قوانین تنظیم خانواده در مجلس در حال بررسی‌های نهایی است.

.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه اقداماتی سازمان تأمین اجتماعی برای تشویق افزایش جمعیت انجام داده است، گفت: مرخصی زایمان و دوران شیردهی افزایش یافته است.

.