- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قیمت ارز در بازار بازهم ارزان می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه قیمت ارز در بازار باز هم کاهش خواهد یافت، گفت: صادرکنندگان غیرنفتی متفق‌القول هستند که ارز حاصل از صادرات غیرنفتی باید در خدمت تامین واردات کالاهای ضروری قرار بگیرد.

.

سید شمس الدین حسینی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در خصوص عملکرد مرکز مبادلات ارزی گفت: جلسه مشترکی با مسئولان مرکز در بانک مرکزی برگزار شد، این مرکز تاکنون توانسته به گروه های کالایی ۳ تا ۷ ارز مورد نیاز تخصیص دهد، اولویت هشتم هم در دستور کار تخصیص کار این مرکز قرار دارد، این در حالی است که اختلاف بین ارز ارائه شده در این مرکز با بازار آزاد زیاد است.
.
وی با بیان اینکه اهمیت مرکز مبادلات ارزی توانسته است در قبال برخورد با بازار مکاره ارز نقش مهمی را ایفا کند، افزود: جهت‌گیری ما تداوم فعالیت این مرکز در مقابل بازار مکاره ارز ( بازار آزاد تهران – چهارراه استانبول) است که به طور حتم در آینده ما شاهد کاهش نرخ ارز در بازار آزاد خواهیم بود.

.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی درست و صحیح از منابع ارزی کشور به خوبی استفاده و حفاظت کنیم، همین راه اندازی مرکز مبادلات ارزی نشان داد که ما از چه ظرفیت‌ها و پتانسیل هایی برای استفاده از ارز حاصل از صادرات داریم.

.

حسینی اظهارداشت:صادرکنندگان غیرنفتی متفق القول هستند که ارز حاصل از صادرات غیرنفتی باید در خدمت تامین واردات کالاهای ضروری قرار بگیرد. به همین دلیل اتاق مبادلات ارزی راه اندازی شد تا ما شاهد پیوستن هرچه سریعتر ارز حاصل از صادرات غیرنفتی برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار ارز و تامین نیازهای وارد کنندگان کالاهای اساسی باشیم.
.

بر این اساس، تمام دستگاه های مشمول بند ۲۷ بودجه مکلف هستند که ارز خود را به اتاق مبادلات ارزی بیاورند.

.

منبع: مهر

.