نرم افزارحسابداری صدگان

قیمت‌گذاری بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای

0 639

حسابداراپ

شاتا- پس از یک هفته گفت وگو بین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا، غضنفری ابراز امیدواری کرد که به زودی این توافق نهایی شود.
مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در توافق حاصله مقرر شد که بورس کالا نه براساس قیمت ارز آزاد در بازار، بلکه طبق حداکثر نرخ ارز در مرکز مبادله قیمت‌گذاری کند.

.

وی تصریح کرد: این توافق کمک زیادی به کنترل قیمت کالاهای پایه همچون پتروشیمی، فولاد، مس، آلومینیوم و امثال آن می‌کند که ده‌ها هزار واحد پایین دستی صنعتی محتاج آن مواد به عنوان مواد اولیه خود هستند.

پندار سیستم

.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس وعده نمایندگان بورس قرار است توافق درشورای عالی بورس و اوراق بهادار به تصویب نهایی برسد.طبیعی است در شرایط حاضر همه نهادهای قانونی باید محاسبه قیمت‌ها براساس ارز آزاد را از دستور کار خود خارج کنند تا بتوان با نرخ یکسان ارز به حوزه تولید و تجارت سامان بیشتری بخشید.

.
وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش با انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری کالاهای پایه تولید در بورس کالا، از دست‌اندرکاران این نهاد خواست تا نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام کنند و در یکی از اظهارات اخیر خود نیز گفت: در مورد بورس کالا عنوان کردیم که اگر نرخ ارز حول و حوش ۲۵۰۰ تومان است، چرا باید پتروشیمی، فولاد، مس و این نوع کالاهای پایه تولید که به تعداد زیادی واحد صنعتی ماده خام می‌دهند نرخ خود را با ارز ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری کنند.

.
در همین راستا، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز خطاب به عرضه‌کنندگان و بنگاه‌های تولیدی فعال در بورس کالا اعلام کرد که براساس تصمیمات جدید از این پس در محاسبه قیمت پایه کالاها در بورس کالا، مبنا نرخ ارز مبادله‌ای روز بوده و لحاظ قیمت‌های فراتر از آن، مصداق گرانفروشی است.

.
اطلاعیه سازمان حمایت درباره قیمت‌گذاری اجناس در بورس کالا 
در همین حال سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌گذاری کالاها در بورس کالا را فقط با نرخ ارز مبادله‌ای قانونی اعلام کرد.
سازمان حمایت در اطلاعیه‌ای خطاب به عرضه کنندگان و بنگاه‌های تولیدی فعال در بورس کالا اعلام کرد که براساس تصمیمات جدید از این پس در محاسبه قیمت پایه کالاها در بورس کالا، مبنا نرخ ارز مبادله‌ای روز بوده و لحاظ قیمت‌های فراتر از آن، مصداق گرانفروشی است.
بنا بر اعلام سازمان حمایت با متخلفان از این قاعده، برخورد تعزیراتی خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.