- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قانون ماليات بر ارث تسهيل مي شود

رييس كل سازمان امور مالياتي از تسهيل قانون ماليات بر ارث خبر داد و گفت: روش دريافت ماليات بر ارث تغيير مي كند.

.

به گزارش روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي به نقل از ايرنا، علي عسكري افزود: در اصلاحيه قانون ماليات ها مواد قانوني مربوط به دريافت ماليات بر ارث به دو تا سه قانون كاهش يافته است.

وي اظهار داشت: موادي كه در قانون ماليات ها براي بخش ارث در نظر گرفته شده بود، مشكلات زيادي را براي موديان ايجاد و موارد پيشگيرانه اي را نيز به وجود مي آورد.

.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: اين مشكلات سبب شد تا در اصلاحيه قانون امور مالياتي بيشتر مواد مربوط به اين ارث حذف شود تا موديان بتوانند در شرايط متعادل و ساده ماليات مربوطه را پرداخت كنند.

وي اظهار داشت: بر همين اساس ۱۰ تا ۱۵ ماده موجود در قانون فعلي كه مربوط به ارث بوده در اصلاحيه قانون ماليات ها حذف شده است.

.

رييس كل سازمان امور مالياتي با بيان آن كه، اصلاحيه قانون ماليات ها به دليل اضافه شدن مواد جديد، حذف برخي از احكام به معناي طرح تحول مالياتي است، گفت: در اصلاحيه اين قانون ظرفيت هاي مناسبي براي بخش مالياتي كشور ايجاد شده است.

عسكري، ايجاد پايگاه اطلاعاتي و مالي براي فعالان اقتصادي از طريق ارتباط با ذينفعان را از ديگر موارد اصلاحيه قانون ماليات ها دانست و افزود: نبود اين پايگاه در زمان حاضر از ضعف هاي نظام مالياتي است، در حالي كه اين پايگاه در نظام هاي مالياتي كشورهاي توسعه يافته از ۳۰ تا ۴۰ سال قبل ايجاد شده بود.

.

وي ادامه داد: هر چند در اروپا حقوق شهروندي رعايت مي شود، اما هيچ اطلاعات مالي و اقتصادي براي نظام مالياتي محرمانه نيست تا اين سازمان بتواند به وظيفه حاكميتي خود عمل كند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: بر همين اساس قرار است تمام اطلاعاتي كه به نظام جريان كالا، ‌پول، سرمايه و خدمات منتهي مي شود به نظام مالياتي كشور متصل شود.

.