- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سن بازنشستگی افزایش نمی‌یابد.

رییس سازمان تامین اجتماعی با رد خبر افزایش سن بازنشستگی، گفت: سازمان تامین اجتماعی هیچ برنامه‌ای برای افزایش سن بازنشستگی و یا سخت نمودن شرایط بازنشستگی ندارد، بلکه درصدد تدوین مقرراتی برای تسهیل و روان‌تر کردن بازنشستگی است.

.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، سعید مرتضوی در حاشیه رونمایی از ۱۰ داروی تامین اجتماعی و واگذاری هتل همای تهران به این سازمان در پاسخ به ایسنا با بیان اینکه هیچ تغییری در سن بازنشستگی صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: با تنقیح مقررات مربوط به بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و تدوین مقرراتی در این رابطه، در راستای کاهش سن بازنشستگی اقدام شده است.

.

وی در ادامه با اشاره به خبری که در رسانه‌ها مبنی بر افزایش سن بازنشستگی مطرح شده بود، گفت: مطلقا به دنبال افزایش سن بازنشستگی نیستیم و این خبر درست نیست. سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با سن بازنشستگی هیچ تغییری را در دستور کار قرار نداده است بلکه مقررات ارفاقی مدنظر است.

.

تامین اجتماعی از ادغام مستثنی است

رییس سازمان تامین اجتماعی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایسنا در زمینه ادغام سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: تامین اجتماعی از ادغام مستثنی است.

.

وی افزود: طبق قانون و اساسنامه سازمان بیمه سلامت تامین اجتماعی از ادغام مستثنی است، اما این به این معنا نیست که هیچ همکاری با سازمان بیمه سلامت نداشته باشیم، بلکه قراردادهای مختلفی با این سازمان منعقد می‌کنیم و در تفاهم کامل به سر می‌بریم. ضمن اینکه در کمیسیون‌های مربوطه نیز شرکت می‌کنیم و بدین ترتیب کارها پیش می‌رود.

.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر یکسان سازی «دفترچه‌های تامین اجتماعی» با سازمان بیمه سلامت، گفت: تامین اجتماعی از ادغام مستثنی است.

.

به گزارش ایسنا، این اظهارات رییس سازمان تامین اجتماعی در حالی است که حسن زدا مدیر کل فنی و درآمد این سازمان در اوایل هفته جاری در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش سن بازنشستگی [1] خبر داده بود.

.

همچنین مستثنی بودن تامین اجتماعی از ادغام با سازمان بیمه سلامت در حالی از سوی مرتضوی اعلام می‌شود که عمادی سرپرست سازمان بیمه سلامت پیش از این، از ارسال نامه شیخ الاسلامی به مرتضوی برای معرفی نماینده‌ای جهت شرکت در کارگروه اجرایی سازمان بیمه سلامت برای ادغام بخش درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت و یکسان سازی دفترچه‌های درمانی خبر داده بود.

.