نرم افزارحسابداری صدگان

روند نزولی طلا یا آرامش قبل از توفان!

0 548

حسابداراپ

روند کاهش قیمتی سکه و ارز که از روز پنجشنبه آغاز شده بود، روز گذشته نیز ادامه پیدا کرد و قیمت سکه تمام بهار آزادی با وجود آنکه هفته گذشته تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش رفته بود، سه شنبه تا یک میلیون و۲۵۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

.

براساس گزارش بورس نیوز، وضعیت بازار سکه ارز نیز همانند بازار طلا بود و دلار که روز چهارشنبه هفته گذشته تا چهار هزار تومان نیز پیش روی کرده بود چند روزی است که در محدوده ۳۲۵۰ تا ۳۴۵۰ تومان نوسان می کند.

.

این میان بازار آتی سکه طلا طی معاملات روزگذشته همگام با سقوط قیمت سکه نقدی با روند نزولی دنبال شد و قیمت ها در تمام سررسیدها حدود ۵ درصد کاهش یافت. بدین ترتیب با برداشته نشدن ممنوعیت خرید فزاینده با توجه به تشکیل صف فروش، تنها در سررسید آبان ماه معاملاتی در حجم کم صورت گرفت.

.

حال آنکه با وجود قول های داده شده مبنی بر باز شدن موقعیت خرید با اعمال محدودیت های خاص، تاکنون خبر موثقی در این خصوص اعلام نشده است.

.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طلای خالص روز گذشته سقوط شش هفته ای خود را ثبت کرد. بطوریکه اونس جهانی طی هفته جاری حدود ۴ درصد کاهش را ثبت کرده است، حال آنکه پس از اعلام دور سوم برنامه تسهیل مقداری فدرال رزرو با افزایش قابل توجهی رو به رو شده بود.

پندار سیستم

.

طلای خالص طی ساعات معاملاتی روز گذشته حدود یک درصد کاهش یافت و به ۱۷۱۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

.

شایان ذکر است، سرمایه گذاران در انتظار اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو در واشنگتن هستند که امروز به پایان خواهد رسید.

.

با این حال به نظر نمی سد فدرال رزرو به حجم محرک های اقتصادی این ماه خود بیفزاید. تحلیل گران می گویند با توجه به تنش های سیاسی موجود در امریکا و چین، توقف روند سیاست های مالی دور از انتظار نیست.

.

* آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه:

.

 

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.