- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزایش حقوق کارمندان دولت در بودجه ۹۲ / نرخ دلار ۱۵۰۰ تومان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم گنجاندن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۲ [1] گفت که قیمت نفت در بودجه باید بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار و قیمت دلار نیز بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان پیش‌بینی شود.
.
عزت‌الله یوسفیان ملا اعلام کرد: «ما باید شاخصه‌های برنامه پنجم توسعه، سیاست‌های کلی نظام و شرایط فعلی اقتصادی را در لایحه بودجه لحاظ کنیم و اصل و اساس بودجه را بر اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.»
.
وی با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن هزینه‌های جاری در بودجه افزود: «با توجه به افزایش تورم، ما در بخش افزایش حقوق نباید برای کارکنان و کسانی که درآمدهای ثابت دارند، خست به خرج دهیم. همچنین در بخش خدمت‌رسانی به کسانی که درآمد پایین دارند مثل کارمندان دولت و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید افزایشی داشته‌باشیم تا این افراد قادر باشند با گرانی موجود زندگی‌شان را بگردانند. به نظر می‌رسد هرچه افزایش در این بخش داشته باشیم، ارزشش را دارد.»
.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «باید توجه داشته باشیم که به هیچ وجه پروژه جدیدی تعریف نکنیم و هزینه‌های جاری را نیز به حداقل برسانیم، از جمله سفرهای غیرضرور حذف شود و سفرهای و ماموریت‌های خارج از کشور نیز درجه‌بندی شوند. همچنین باید سمینارها، میهمانی‌ها و افطاری‌دادن‌ها را هم فراموش کنیم، دستگاه‌های اداری دولتی هم نباید ساخت و ساز جدیدی داشته باشند بلکه باید روی پروژه‌های موجود سرمایه‌گذاری کنیم تا آنها را جلو ببریم.»
.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهور درخصوص انقباضی بودن لایحه بودجه ۹۲ تصریح کرد: «همانطور که ایشان گفتند، ما نمی‌توانیم انبساطی که در بودجه‌های سال‌های گذشته داشتیم را در بودجه امسال داشته باشیم.»
.
یوسفیان درباره پیش‌بینی قیمت نفت در لایحه بودجه ۹۲ نیز گفت: «قیمت نفت با توجه به وضعی که کشورهای غربی خودشان ایجاد کرده‌اند، پایین نخواهد آمد و دودش به چشم آنها می‌رود. عاقلانه است که ما قیمت نفت را بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ ببینیم، اما تولید نفت را باید زیر ۵۰ درصد و منقبض‌تر از شرایط فعلی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی کنیم.»

.

منبع: خبرگزاری ایسنا

.