نرم افزارحسابداری صدگان

توضيح در مورد پیش فروش دوباره سکه

0 619

حسابداراپ

در شرایطی که برخی گمانه‌زنی رسانه‌ها در مورد پیش فروش مجدد سکه بالا گرفته است؛ مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در این باره توضیح داد که اجرا یا عدم اجرای مجدد طرح پیش فروش سکه به شرایط بازار و سیاست‌های کلان این بانک بستگی دارد.

.

پیمان قربانی در گفت‌وگو با مهر در مورد گمانه‌زنی‌های انجام گرفته پیرامون پیش‌فروش مجدد سکه گفت: پیش فروش سکه و اقداماتی نظیر آن را نباید در چارچوب سیاست‌های دائمی بانک مرکزی تحلیل کرد.

پندار سیستم

.

این قبیل اقدامات به دلیل ماهیت کوتاه مدتشان با توجه به شرایط بازار و مقتضیات زمان اتخاذ می شوند.وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی با توجه به وضعیت خاص بازار سکه و طلا و رویکردی که بانک مرکزی نسبت به مدیریت بازار داشت، تصمیم گرفته شد تا به جای عرضه نقدی سکه از روش پیش فروش سکه برای مداخله در بازار استفاده شود؛ در نتیجه اجرای طرح مزبور آرامش نسبی در بازار سکه و طلا حاکم شد و اگر التهابات اخیر بازار ارز نبود شرایط قبلی تداوم می‌یافت.

.

قربانی با اشاره به تاثیر تصمیم بانک مرکزی مبنی بر پیش فروش سکه گفت: اکنون که این بانک در حال تحویل چهارمین مرحله از سکه‌های پیش فروش شده است، به روشنی می توان در مورد اثر‌گذاری این اقدام در مدیریت بازار قضاوت کرد. وی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد پیش فروش سکه گفت: رسانه‌ها، افکار عمومی و فعالان بازار باید به این نکته توجه داشته باشند که بانک مرکزی بر اساس وظايف ذاتی و قانونی خود دائما شرایط بازار را رصد می‌کند و در زمان لازم تصمیم مقتضی را اتخاذ می‌کند.به گفته قربانی، بدیهی است در صورتی که تصمیم به اجرای مجدد طرح پیش فروش سکه گرفته شود؛ اطلاع رسانی لازم قبل از اجرای آن انجام خواهد شد. باید توجه داشت که اثرگذاری چنین سیاست‌هایی تا حد زیادی مربوط به زمان و چگونگی اجرای آنها است. از این رو، اطلاع‌رسانی در این زمینه در آستانه اجرا انجام خواهد شد تا اثر لازم را داشته باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.