نرم افزارحسابداری صدگان

برنامه بلند مدت برای حذف یورو از اتاق ارزی

0 608

حسابداراپ

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اطلاعات جدیدی از نوع فعالیت این مرکز را اعلام کرد.

.

صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی امروز در نشست خبری شورای گفت و گو با اعلام این که امکان تخصیص ارز به دانجشویان غیر بورسیه نیز فراهم شده است، گفت:‌ دانشجویان غیر بورسیه می توانند با ارائه اسناد مثبت به مرکز مبادله ارزی از امکانات این مرکز استفاده کنند.

.

وی در واکنش به انتشار عدد کلی ثبت سفارش و میزان ارز تخصیصی از سوی نایب رییس خانه صنعت و معدن و عضو اتاق ایران بدون رد یا تایید این عدد گفت: من فقط می‌توانم بگویم که از زمان راه اندازی مرکز تاکنون روزانه ارزش مبادلات ۲۵ درصد افزایش یافته است.کریمی با اشاره به این‌که منابع در نظر گرفته شده برای تامین ارز در مرکز مبادله آن طور که مورد انتظار بود محقق نشده است، گفت: همه تلاش بانک مرکزی این است که این روند را تسهیل کند.

.

وی با بیان این‌که براساس محاسبات انجام شده میزان منابع ارزی به گونه‌ای است که قاعدتا نباید کمبودی برای تخصیص مشاهده شود، گفت: علت اخلال در بازار ارز وجود سفته بازانی است که به هر شکل قصد دارند از این بازار سوء استفاده کنند.

.

او با اشاره به این‌که هدف اصلی مرکز مبادله یعنی کنترل نوسانات شدید نرخ ارز هم اکنون محقق شده و بازار به یک ثبات نسبی رسیده است، گفت: طی سه چهار روز گذشته از فعالیت مرکز ۳۸۴۵ ثبت سفارش پذیرفته شده و به آن‌ها ارز تخصیص پیدا کرده است.

.

پندار سیستم

به گفته کریمی، علت اضافه شدن اولویت‌های جدید به متقاضیان مرکز مبادله ارز جلوگیری از ورود آن‌ها به بازار آزاد و دامن زدن به التهابات است.

.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حذف یورو از این مرکز صحت دارد یا خیر؟ گفت: یورو از مرکز مبادلات حذف نشده اما واکنش ما در مقابل تحریم‌های اتحادیه اروپا این است که در بلند مدت یورو و ارزهای مشابه از مرکز مبادلات ارزی حذف شوند و ارزهای محلی جای آن‌ها را بگیرند.

.

کریمی با تاکید بر این‌که روند انتقال ارز در بانک‌های خارجی هم اکنون حالت عادی دارد و مشکلات در این زمینه برطرف شده است، گفت: همه تلاش ما این است که ارز مورد نیاز کالاهای اولویت یک و دو به هر شکل ممکن تامین شود.

.

وی در نشست خبری شورای گفت‌وگو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که تکلیف سپرده‌های ارزی مردم در بانک‌های داخلی چیست؟ گفت: بانک مرکزی تاکید کرده که سپرده‌های ارزی به هر شکل ممکن به دارندگان آن بازگردانده شود، اما اگر سپرده‌های ارزی منشاء خارجی داشته باشند مرکز مبادله آن را با نرخ مبادله‌ای به ریال تبدیل می‌کند.

.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با تاکید بر این‌که امروز همه مبادلات ارزی توسط پورتال ارزی بانک مرکزی در حال رصد شدن است، اطمینان داد که شرایط امروز امکان اخلال در بازار ارز را به شدت کاهش می‌دهد.

 .

منبع : نامه نیوز

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.