نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای طرح بیمه زنان خانه دار تا ۲۰ آبان

1 725

حسابداراپ

مشاور امور زنان و رییس مرکز زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری از تکمیل و نهایی شدن جزییات طرح بیمه زنان خانه دار تا بیستم آبان ماه جاری خبرداد.

.
مریم مجتهدزاده به ایرنا افزود: قرار است جزییات اجرای این بیمه تا بیستم آبان ماه جاری همزمان با روز خانواده،‌ تکمیل و نهایی شود.

.
وی با بیان اینکه موضوع بیمه زنان خانه دار همچنان در حال پیگیری و بررسی است، اضافه کرد: طرح‌ بیمه کردن زنان خانه دار اکنون در مراحل اجرایی و کارشناسی است.

.
مشاور رییس جمهوری در امور بانوان تاکید کرد با توجه به اینکه خانه داری یک شغل با ارزش افزوده بسیاری است، اجرای بیمه زنان خانه دار به عنوان گامی موثر در راستای ارزش گذاری به این شغل مطرح شد.

پندار سیستم

.
در زمان حاضر برای بیمه‌های اجتماعی مدل‌های مختلفی وجود دارد که زنان خانه‌دار می‌توانند از مدل ۱۲درصد، ۱۴ درصد، ۱۸درصد و یا ۲۷درصد استفاده کرده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

.
نسخه اولیه بیمه زنان خانه دار به ۱۰ سال پیش (۱۳۸۱) بر می گردد. این طرح در نخستین سال اجرا در ۶ استان کشور به شکل پایلوت اجرا شد و زنانی که تحت پوشش قرار گرفتند برای برخورداری از بیمه بازنشستگی ماهانه مبلغ ۵ هزار تومان به حسابی که از سوی سازمان بهزیستی تعیین شده بود واریز کردند.

.
براساس این طرح، زنان می‌بایست بین ۲۲تا ۶۰ سال سن داشته باشند و پس از ۲۰‌ سال بیمه پردازی می‌توانستند از مستمری پرداختی به کارکنان و بازنشستگان مشمول قانون استخدامی کشوری برخوردار شوند.

.
این طرح درست پس از ۵ سال و ابتدای سال ۱۳۸۶ از سوی سازمان بهزیستی لغو شد و اعتراض زنانی که حق بیمه پرداخت کرده بودند تنها منجر به بازگرداندن اصل پولشان شد.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. فرزانه می گوید

    میخواستم بدونم حقوقی که بعد از بازنشستگی این بیمه پرداخت میشه همون مبلغ بیمه ای هست که بیمه تامین اجتماعی به کارکنانی که از طریق شرکت بیمه میشن میده؟اگه همونه پس چرا حق بیمه کارکنان ۱۳۰ تومنه ولی زنان خانه دار کمتره و آیا مزایای بیمه زنان خانه دار از بیمه کارکنان کمتره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.