- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروشی از دو هفته آینده

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی درحال ایفای تعهدات مرحله هشت ماهه است و از حدود دو هفته آینده تحویل سکه‌های مرحله ۹ ماهه آغاز می شود.

.

پیمان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: چنانچه زمانی بانک مرکزی به منظور جذب نقدینگی تصمیم به فروش سکه بگیرد ، مطمئناً‌ در موعد مقتضی این امر، با اطلاع‌رسانی گسترده به آگاهی هموطنان خواهد رسید.

.

وی گفت: اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی متنوع بوده و یکی از گزینه‌هایی که این بانک در زمینه جذب نقدینگی مازاد در سال گذشته داشت، پیش فروش سکه بود که در پنج مرحله (دو مرحله چهار ماهه، یک مرحله شش ماهه، یک مرحله هشت ماهه و یک مرحله ۹ ماهه) انجام شد.

.

قربانی با بیان اینکه بانک مرکزی به صورت مستمر در حال رصد بازار سکه بوده و متناسب با تحولات قیمتی، راهکارهایی را می‌تواند مدنظر قرار دهد گفت: از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری نقدینگی به منظور هدایت آن به سمت تولید با استفاده از ابزارهایی همچون فروش اوراق مشارکت ، مهار اضافه برداشتها و خطوط اعتباری اشاره کرد.

.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به تجربه موفق بانک مرکزی در زمینه پیش فروش قبلی سکه و ایجاد ثبات لازم در بازار از این طریق اذعان کرد: بانک مرکزی همواره به حمایت از تولید همت گماشته و عملکرد آن هم طی سالیان اخیر بیانگر این امر است و در حال حاضر نیز سیاست بانک مرکزی ، هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های تولیدی و اشتغال زاست.

.