- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آغاز استخدام رسمی/رفع موانع استخدام و تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، گفت: همه موانع استخدام رسمی و تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی برطرف شد.

.

عبدالعلی تاجی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: همان‌گونه که قبلا قول داده بودیم، موانع اعلام نتایج آزمون استخدامی در سراسر کشور، کمتر از یک ماه برطرف شد.

.

وی افزود: پیرو جلسه‌ای که روز گذشته ساعت یک با حضور معاونان منابع انسانی دستگاه‌های ملی و استانی برگزار شد، مقرر شد، همه اختیارات معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور راجع به نشر آگهی عمومی آزمون و تهیه سؤالات استخدامی و اعلام نتایج به خود دستگاه‌های ملی و استانی تفویض شود و این واگذاری اختیار ابلاغ شد.

.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: دستگاه‌هایی که آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند، موظف شدند سریعا نتایج آزمون را به برگزیدگان اطلاع داده و دستگاه‌هایی که نشر آگهی عمومی برای استخدام انجام نداده‌اند، سریعا آگهی کنند، تا علاقه مندان به استخدام در ادارات دولتی شرکت کرده و زمینه استخدام آنها فراهم شود.

.

*منتقل شده‌ها در سایت کارمند ایران

وی افزود: در این جلسه تصویب شد، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در دستگاه‌های ملی و استانی به نیروی پیمانی و همچنین کارمندانی که از تهران به مراکز استان‌ها و یا از مراکز استان‌ها به شهرستان منتقل شده‌اند، سریعا انجام شود و از سوی دستگاه‌ها بر اساس فرمتی که به دستگاه‌ها اعلام شده، اسامی منتقل شده‌ها وارد سایت کارمند ایران شود و شناسه استخدام پیمانی افراد گرفته شود.

.

تاجی تاکید کرد: تعداد زیادی از کارمندان پیمانی در دستگاه‌ها وجود دارند که علاقمند هستند، تبدیل وضعیت شده و به کارمند رسمی تبدیل شوند. در این جلسه تصویب شد کارمندان پیمانی با حداقل ۳ سال سابقه در مشاغل حاکمیتی تبدیل وضعیت شده و رسمی می‌شوند.

.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در مورد مفاد آراء ۵۵۵، ۲۰۰ و ۲۴۴ هیئت عمومی دیوان اداری در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی، تبدیل نیروی پیمانی به رسمی به سرعت انجام شود.

.

تاجی تصریح کرد: همچنین اختیار لازم برای انتقال وظایف و پست‌های سازمانی از مراکز استانی به شهرستان‌ها و همچنین از مرکز کشور به استان‌ها واگذار شده است.

.

*رفع همه موانع استخدامی و تبدیل وضعیت شرکتی‌ها

تاجی تصریح کرد: همه موانع استخدام رسمی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی برداشته شد و اختیارات لازم به خود دستگاه‌های ملی و استانی واگذار شد.

.

تاجی در پاسخ به این سؤال که آیا با تصویب استخدام بودجه لازم برای این کار با توجه به محدودیت‌های بودجه سال جاری امکان‌پذیر است، گفت: در مسائل استخدامی دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دخیل هستند که مسائل مالی به معاونت برنامه‌ریزی مربوط است.

.

وی تاکید کرد: از طرفی هیئت دولت در مهرماه سال جاری مصوبه‌ای گذراند که معاونان رئیس جمهور برحسب مورد، اختیارات خود را به استانداری‌ها و دستگاه‌های ملی واگذار می‌کنند. همچنین همان طور که اختیار معاونت توسعه مدیریت به استان‌ها واگذار شده، اختیار وزیران در این زمینه به رؤسای دستگاه‌های استانی واگذار شده است.

.

تاجی گفت: برای استخدام دولتی آگهی عمومی، آزمون، مصاحبه و گزینش باید به سرعت انجام شده و کار استخدام سریع انجام شود.

.

تاجی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی ظرف چند سال گذشته که ممنوعیت استخدام رسمی بود، دچار خروج نیرو شده و جایگزینی نیروی جدید با خروجیها قابل حل است و برای تعدادی از دستگاه‌ها نیز ردیف بودجه جدید در لایحه بودجه سال ۹۲ قابل پیش‌بینی خواهد بود.

.