نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز استخدام رسمی/رفع موانع استخدام و تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی

2 1,355

حسابداراپ

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، گفت: همه موانع استخدام رسمی و تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی برطرف شد.

.

عبدالعلی تاجی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: همان‌گونه که قبلا قول داده بودیم، موانع اعلام نتایج آزمون استخدامی در سراسر کشور، کمتر از یک ماه برطرف شد.

.

وی افزود: پیرو جلسه‌ای که روز گذشته ساعت یک با حضور معاونان منابع انسانی دستگاه‌های ملی و استانی برگزار شد، مقرر شد، همه اختیارات معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور راجع به نشر آگهی عمومی آزمون و تهیه سؤالات استخدامی و اعلام نتایج به خود دستگاه‌های ملی و استانی تفویض شود و این واگذاری اختیار ابلاغ شد.

.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: دستگاه‌هایی که آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند، موظف شدند سریعا نتایج آزمون را به برگزیدگان اطلاع داده و دستگاه‌هایی که نشر آگهی عمومی برای استخدام انجام نداده‌اند، سریعا آگهی کنند، تا علاقه مندان به استخدام در ادارات دولتی شرکت کرده و زمینه استخدام آنها فراهم شود.

.

*منتقل شده‌ها در سایت کارمند ایران

وی افزود: در این جلسه تصویب شد، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در دستگاه‌های ملی و استانی به نیروی پیمانی و همچنین کارمندانی که از تهران به مراکز استان‌ها و یا از مراکز استان‌ها به شهرستان منتقل شده‌اند، سریعا انجام شود و از سوی دستگاه‌ها بر اساس فرمتی که به دستگاه‌ها اعلام شده، اسامی منتقل شده‌ها وارد سایت کارمند ایران شود و شناسه استخدام پیمانی افراد گرفته شود.

.

تاجی تاکید کرد: تعداد زیادی از کارمندان پیمانی در دستگاه‌ها وجود دارند که علاقمند هستند، تبدیل وضعیت شده و به کارمند رسمی تبدیل شوند. در این جلسه تصویب شد کارمندان پیمانی با حداقل ۳ سال سابقه در مشاغل حاکمیتی تبدیل وضعیت شده و رسمی می‌شوند.

.

پندار سیستم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در مورد مفاد آراء ۵۵۵، ۲۰۰ و ۲۴۴ هیئت عمومی دیوان اداری در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی، تبدیل نیروی پیمانی به رسمی به سرعت انجام شود.

.

تاجی تصریح کرد: همچنین اختیار لازم برای انتقال وظایف و پست‌های سازمانی از مراکز استانی به شهرستان‌ها و همچنین از مرکز کشور به استان‌ها واگذار شده است.

.

*رفع همه موانع استخدامی و تبدیل وضعیت شرکتی‌ها

تاجی تصریح کرد: همه موانع استخدام رسمی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی برداشته شد و اختیارات لازم به خود دستگاه‌های ملی و استانی واگذار شد.

.

تاجی در پاسخ به این سؤال که آیا با تصویب استخدام بودجه لازم برای این کار با توجه به محدودیت‌های بودجه سال جاری امکان‌پذیر است، گفت: در مسائل استخدامی دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دخیل هستند که مسائل مالی به معاونت برنامه‌ریزی مربوط است.

.

وی تاکید کرد: از طرفی هیئت دولت در مهرماه سال جاری مصوبه‌ای گذراند که معاونان رئیس جمهور برحسب مورد، اختیارات خود را به استانداری‌ها و دستگاه‌های ملی واگذار می‌کنند. همچنین همان طور که اختیار معاونت توسعه مدیریت به استان‌ها واگذار شده، اختیار وزیران در این زمینه به رؤسای دستگاه‌های استانی واگذار شده است.

.

تاجی گفت: برای استخدام دولتی آگهی عمومی، آزمون، مصاحبه و گزینش باید به سرعت انجام شده و کار استخدام سریع انجام شود.

.

تاجی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی ظرف چند سال گذشته که ممنوعیت استخدام رسمی بود، دچار خروج نیرو شده و جایگزینی نیروی جدید با خروجیها قابل حل است و برای تعدادی از دستگاه‌ها نیز ردیف بودجه جدید در لایحه بودجه سال ۹۲ قابل پیش‌بینی خواهد بود.

.

 

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. علی می گوید

    با سلام
    بنده ۴ ساله در شرکت قطارهای مسافری رجا کارشناس هستم.بنده مسافتی دور به محل کار میروم . و در ایستگاه بد اب و هوا هستم امسال حقوقم به ۳۹۰ رسیده و دریافتی ام پانصد هزار تومان … پیمانکار هم گفته اگر اعتراض کنیم اخراجمون میکند.لطفا ما نیروهای شرکتی را خلاص کنید

  2. قانع می گوید

    تو رو خدا ما رو از دست این شرکت خلاص کنید باین حقوقی که شرکت میده زندگیمون نمیچرخه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.