نرم افزارحسابداری صدگان

چشم انداز مثبت طلا

0 739

حسابداراپ

در هفته‌اي كه گذشت، روند قیمت طلا نزولي بود، به طوری که میانگين قیمت این فلز گرانبها از ۱۷۱۰ دلار به ازای هر اونس در تاريخ ۲۲ اكتبر به قيمت ۱۷۲۵ دلار در ۲۶ اکتبر رسید.

.

این در حالی است که در ابتداي هفته اخير به گزارش خبرگزاري Reuters، انتشار جديدترين گزارش اداره آمار آمريكا مبني بر افزايش ميزان توليد ناخالص داخلي اين كشور نسبت به پيش بيني كارشناسان اقتصادي، چشم‌اندازي مثبت در بين معامله‌گران جهاني نسبت به بهبود اوضاع اقتصادي آمريكا به وجود آمد و همين امر سبب شد تا ارزش نرخ برابري دلار در برابر يورو با افزايش همراه شود و در نتيجه با رويكرد سرمايه‌گذاران به دلار به عنوان ارزي مطمئن، تقاضا براي كالاهاي سرمايه‌اي پرريسك مانند طلا در بازارهاي جهاني در هفته گذشته كاهش يافت و به دنبال آن بهاي طلا با نزول همراه شد.

.

همچنين در هفته گذشته به گزارش سايت MarketWatch، انتشار اخبار منفي مربوط به افزايش نرخ بيكاري كشور اسپانيا در سه ماهه سوم سال ميلادي جاري و بروز دورنماي منفي نسبت به بحران اقتصادي كشورهاي حوزه يورو، موجب شد تا ارزش نرخ برابري يورو در قبال دلار در بازارهاي جهاني با كاهش همراه شود. از اين رو قيمت فلزات گرانبها مانند طلا نيز در هفته قبل با كاهش همراه شد. این در حالی است که نرخ بيكاري اين كشور از ۶۳/۲۴ درصد در سه ماهه دوم، به ۰۲/۲۵ درصد در سه ماهه سوم رسيده است. در همين حال در هفته گذشته با توجه به همزماني با اعياد بزرگ قربان و غدير در كشورهاي مسلمان به خصوص كشورهاي حوزه خاورميانه كه بخش مهمي از جشن‌هاي ازدواج خود را در اين اعياد برگزار مي‌كنند و نيز افزايش تقاضاي طلا در اين كشورها، بهاي طلا در پايان هفته با رشد قيمت همراه شد.

.

پندار سیستم

علاوه بر اين به گزارش سايت KitcoNews، بهاي طلاي فيوچر تحويل ماه دسامبر، با كاهشي ۱۰/۱۲ دلاري در روز جمعه هفته قبل به قيمت ۹۰/۱۷۱۱ دلار به ازای هر اونس، در بازار بورس فلزات نيويورک معامله شد. در همین حال در انتهای هفته گذشته به گزارش گروه تحقیقات سايت Kitco، از بین نظرسنجی انجام شده از بین ۲۴ نفر ۹ نفر پیش‌بینی افزايش قیمت برای طلا، ۵ نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و ۱۰ نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده داشته‌اند. این اتفاقات در حالی رخ داد که به احتمال زياد مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران بدهي به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز آمار داده‌هاي اقتصادي اين کشور، فستيوال‌هاي كشور چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو آمريکا و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان خواهد بود.

.
تحليل تکنيکال طلا
با توجه به شواهد و اسيلاتورهاي موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد که روند بلندمدت طلا صعودي است، هرچند كه ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت نيز داشته باشد. برای معاملاتی هفته آتی، اين پيش‌بيني براي طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندي صعودي داشته باشد. در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي و تاريخي خود که ۱۷۳۰ دلار است، با احتمال زيادي تا محدوده مقاومتي مهم ۱۸۰۰-۱۷۸۰ دلار به ازای هر اونس، نيز رشد پيدا خواهد کرد و در غير اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قيمتي مهم ۱۷۰۰ دلار، احتمال اينکه قيمت آن تا حمايت قيمتي ۱۶۶۰ دلار به ازای هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد. در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غيرمنتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود که طلا در این هفته روندي صعودي داشته باشد، اگرچه که ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شد و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش بینی حمایت می کنند.

.
نقره گران می‌شود؟
قیمت نقره در بازارهای جهانی در دو هفته گذشته با نوساناتي همراه بود، اما به طور کلي بازار نقره نزولی بود. به طوری که در هفته گذشته روند قيمتي نقره از میانگین ۳۱ دلار و ۶۷ سنت در ۲۲ اكتبر، به قيمت ۳۲ دلار و ۱۷ سنت به ازای هر اونس، در روز ۲۶ اكتبر رسيد. به گزارش سی ولکس کالا، با توجه به گزارش تحليلي سايت Kitco، اين پيش‌بيني براي نقره وجود دارد كه تقاضاي سرمايه‌گذاري براي آن با توجه به اجراي سياست‌هاي پولي در آمريكا افزايش خواهد يافت. چون با توجه به بار تورمي‌ كه اين امر در اقتصاد به وجود خواهد آورد، نقره نيز همچون طلا به عنوان كالايي تورم‌زدا و گزينه‌اي مطلوب براي سرمايه‌گذاري محسوب می‌شود. علاوه براين به گزارش خبرگزاري Reuters، بهاي نقره تحويل ماه دسامبر در بازار بورس فلزات نيويورك با ۱/۶ سنت كاهش در روز جمعه به قيمت ۳۲ دلار و ۴ سنت به ازای هر اونس رسيد.

.
تحليل تکنيکال نقره
با توجه به گواه‌هاي ملاحظه شده در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد که روند بلند مدت نقره همچنان صعودي باشد. براي هفته آينده نيز اين پيش‌بيني وجود دارد که با احتمال زيادي نقره روندي صعودي داشته باشد. در اين صورت اگر نقره بخواهد روندي صعودي داشته باشد، با عبور کردن از نزديک‌ترين مقاومت تاريخي خود که ۳۳ دلار است، احتمال اينکه‌ نقره تا خط مقاومتی ۳۴ دلار به ازای هر اونس نيز صعود يابد نيز وجود دارد. در غير اين‌صورت، اگر نقره بخواهد روندي نزولي داشته باشد، با عبور از نزديك‌ترين ساپورت قيمتي خود يعني ۳۲ دلار، احتمال اينکه تا خط حمايتي ۳۱ دلار و ۲۰ سنت نزول پيدا کند، نيز وجود خواهد داشت. در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و اگر اتفاق غير منتظره‌اي رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته با روندي صعودي همراه باشد، هرچند که ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شود. اين در حالي است که گواه‌هاي موجود در تحليل تکنيکال نيز از اين مساله حمايت مي‌کند.

.

.

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.