نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط بازنشستگى بیمه شدگان تامین اجتماعى تعیین شد.

19 4,366

حسابداراپ

براین اساس، مشمـولان بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۱ تا تاریـخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۱ حائز شـرایطی از جمله بیمه‌شدگان مرد دارای حداقل شصت سال سن و بیمه‌شدگان زن دارای حداقـل پنـجاه و پنـج سال سـن کـه حداقل ده سـال حق بیـمه پرداخت کرده باشند و افرادی که به تشخیص کمیسیونهای موضوع ماده (۹۱) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ ـ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از بند (الف) از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نیستند، باشنـد می‌تواننـد درخواسـت بازنشستگی کنند.

.

با موافقت دولت، آیین‌نامه اجرایی بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور برای اجرا ابلاغ شد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور را تصویب کرد.

.

بر این اساس، مشمـولان بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۱ تا تاریـخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۱ حائز شـرایطی از جمله بیمه‌شدگان مرد دارای حداقل شصت سال سن و بیمه‌شدگان زن دارای حداقـل پنـجاه و پنـج سال سـن کـه حداقل ده سـال حق بیـمه پرداخت کرده باشند و افرادی که به تشخیص کمیسیونهای موضوع ماده (۹۱) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ ـ  و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از بند (الف) از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نیستند، باشنـد می‌تواننـد درخواسـت بازنشستگی کنند.

.

پندار سیستم

همچنین افرادی که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سالجاری از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند.

.

بر اساس این مصوبه، مبنای کسر حق بیمه ماهانه بیمه‌شدگان موضوع این آیین‌نامه که کمتر از  ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورایعالی کار در سال ۱۳۹۱ است.

.

نحوه محاسبه و تعیین میزان مستمری نیز بر اساس، میزان مستمری بازنشستگی متقاضیان استفاده از مزایای این آیین‌نامه با رعایت مفاد ماده (۷۷) قانون تأمین اجتماعی و تبصره آن محاسبه و تعیین می‌شود و مستمری قابل پرداخت معادل مستمری استحقاقی بیمه شده و متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

.

محل تبلیغ شما

19 نظرات
  1. زهرا شهبازی می گوید

    سلام بنده کارمند علوم پزشکی هستم ۲۰ سال سابقه خدمت دارم می‌خواهم با ۲۰ سال سابقه بازنشست شوم از شما درخواست راهنمایی دارم

  2. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    لطفا اين مسير را مرورفرمائيد:
    اعلام شرایط بازنشستگی پیش از موعد
    موفق باشيد.

  3. سهراب عزیزپور می گوید

    با سلام
    پدرم هم اکنون ۵۴ سال سن دارد و کارگر بخش خصوصی بوده است.با سابقه ۸ سال پرداخت حق بیمه، هم اکنون از کارش اخراج شده است. خواستم بدونم چطور می تواند از بیمه بازنشستگی استفاده کند.
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

  4. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    آخرین شرایط درهمین پست اعلام شده است ولی برای اطمینان بیشتر به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید.
    ضمنا می توانند برای پیگیری اخراج خود از کار ظرف ۳۰ روزبه اداره کار مراجعه کنند.
    موفق باشید.

  5. سهراب عزیزپور می گوید

    مرسی ممنون

  6. طاهری می گوید

    سلام.پدر بنده ۲ساله که بیکار شده-تو این ۲ سال بیمه ی بیکاری گرفته-سرجمع ۲۰ سال سابقه داره و ۵۰ سال سن-۱-آیا امکان بازنشستگی پیش از موعد داره۲-میشه ۱۰ سال باقی مانده ی بیمه را یکجا واریز کرد و بازنشسته شد؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید و سوالامو جواب بدید

  7. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر درحين دريافت بيمه بيكاري به شرايط بازنشستگي برسند ، بله درهمين حالت بازنشسته ميشوندضمن اينكه عمل به توصيه هاي همين پست هم موثر است.
    موفق باشيد.

  8. بیتا می گوید

    با سلام
    پدرم ۵۴سال سن دارد با ۱۱سال سابقه بیمه از یک چشم نایبنا واز ناحیه چشم دیگرش مورد عمل جراحی قرار گرفته امکان باز نشستگی ایشان وجود دارد لطفا راهنمایی فرمائید

  9. طاووسي می گوید

    با سلام
    شرط بازنشستگي با حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بيمه اين است كه پدر شما به سن ۶۰ سالگي رسيده باشد پس با توجه به اينكه سن ايشان ۵۴ سال بيشتر نيست فقط مي توان در صورت داشتن شرايط تشخيص كميسيونهاي موضوع ماده ۹۱ قانون تامين اجتماعي مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و اصلاحات بعدي آن در سن ۵۴ سالگي از كار افتاده محسوب و به اين ترتيب از حقوق بازنشستگي بر خوردار گردند .

  10. پروین احمدی می گوید

    من یک بانوی شصت ویک ساله هستم سیزده سال سابقه کار دارم و سیزده سال بیمه پرداخت کردم حال که محل کارم را بدلیل بی احترامی زیاد از طرف مدیر شرکت ترک کردم چون نمی خواست من ادامه کار بدهم تا بدلیل رفتار ناشایستشان مجبور شوم از کارم بیرون بیایم وبعداز مراجعه به اداره بیمه اجتماعی برای بازنشستگی میگویند باید ۱۶سال سابقه داشته باشی .در صورتیکه میگویند حالا هیج راهی برای بازنشستگی ندارم با توجه به اینکه دوسال هم قبلا در اداره کار سربازی انجام دادم که آن هم چون حالا کار نمیکنم آن دو سال سربازی را نمیتوانم خریداری کنم تا به سابفه ام اضافه شود. من برای بازنشتگی باید چه کنم. متشکرم

  11. samira می گوید

    پدر بنده ۳ سال حق بیمه از ایران خودرو داره و ۸ سال دیگه از یه بیمه ای که درمانی نداره فقط برای بازنشستگی بوده اما تامین اجتماعی این ۸ سالو قبول نمیکنهف لطفا من رو راهنمایی کنید.

  12. صدیق علایی می گوید

    با سلام . بنده ۵۱ سال سن دارم و دارای ۲۹ سال و دو ماه سابقه پرداخت بیمه هستم . با این شرایط زمان بازنشستگی بنده در چه سالی خواهد بود ؟
    آیا در ۳۰ سال تمام بازنشست خواهم شد یا محدودیت سنی دارد ؟
    ممنون

  13. كريم می گوید

    با سلام

    من فردي ۶۴ ساله هستم. ۱۸ سال سابقه دارم. ۴ سال آن در مشاغل سخت بوده است. آيا مي توانم با حداقل حقوق كارگري بازنشسته شوم؟

    از راهنمايي شما متشكرم.

  14. سیما می گوید

    با سلام، سوال کلی من این است که آیا خانمها با ۵۵ سال یا بیشتر و ۲۵ سال سابقه کار می توانند ۳۰ روز حقوق بگیرند؟

  15. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا اين مسير را مرور فرمائيد:
    اينجا

  16. عباس می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    پدر من الآن دارای ۲۵ سال سابقه و ۴۹سال سن هست
    سه سال پیش از شرکت اخراج شد و مشمول بیمه بیکاری شد
    حالا پس از پایان بیمه بیکاری تکلیف بازنشستگیش چیست

  17. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر دردوره بيمه بيكاري شرايط بازنشستگي را داشته باشند بازنشست خواهند شد.

  18. کلودت می گوید

    با سلام اینجانب ۲۲ سال سابقه کاری دارم و ۵۲ سال میخواستم بدانم که با تمام شرایطی که برای بازنشستگی دارم بعد از تقاضای بازنشستگی چه مدت طول میکشد تا بازنشست شوم با تشکر فراوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.