نرم افزارحسابداری صدگان

درآمد ماهانه تا ۷۰۰هزار تومان با تصويب مجلس از ماليات معاف مي‌شود.

4 654

حسابداراپ

معافيت درآمد از ماليات براي حقوق ماهانه تا ۷۰۰ هزار تومان پيشنهاد شده است كه وقتي قانون به تصويب رسيد، از سال بعد اين معافيت اجرا مي‌شود.

.

معاون سازمان امور مالياتي، از تصويب كليات اصلاحيه قانون در مجلس خبر داد و گفت: درآمد معاف از ماليات در لايحه اصلاح قانون مالياتهاي مستقيم ۷۰۰ هزارتومان در ماه پيش‌بيني شده است.

.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از فارس ، حسين وكيلي در مورد آخرين وضعيت لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم گفت: با توجه به اينكه اصلاح نظام مالياتي يكي از بندهاي هفت‌گانه تحول اقتصادي بود، لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم با قيد يك فوريت در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و براي بررسي به كميسيون‌هاي مربوطه و كميسيون اقتصادي، برنامه و بودجه و مركز پژوهش‌هاي مجلس براي بررسي ارجاع شده است.

پندار سیستم

.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور در مورد حداقل حقوق معاف از ماليات در لايحه قانون جديد گفت: معافيت درآمد از ماليات براي حقوق ماهانه تا ۷۰۰ هزار تومان پيشنهاد شده است كه وقتي قانون به تصويب رسيد، از سال بعد اين معافيت اجرا مي‌شود.

.

وكيلي گفت: اگر لايحه اصلاح قانون ماليات امسال تصويب شود، اين قانون جديد از سال آينده اجرا خواهد شد و اين معافيت نيز در مورد درآمدهاي مالياتي اعمال خواهد شد.

.

وي در مورد افزايش درآمد مالياتي با توجه به لزوم جايگزيني ماليات با درآمد نفتي تأكيد كرد: افزايش درآمد مالياتي براي سال آينده متناسب با افزايش درآمد مردم و افزايش تعداد نيروي كار و به موازات توسعه اقتصادي مي‌تواند ايجاد شود.

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. حامد می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت مدیریت محترم سایت_ ضمن تشکر از زحمات شما سئوالی در این رابطه داشتم. با توجه به ماده ۸۴ ق . م.م که سقف معافیت مالیات حقوق را ۷۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرده, آیا این مقدار برای سالهای بعدی نیز ثابت می ماند یا اینکه هر سال مثل روال قبل افزایش پیدا میکند؟ ضمنا مفهوم ماده ۸۵ همین قانون( قانون جدید) چیست؟ هر چند میدانم در این قسمت جائی برای پرسش و پاسخ نیست.اما بابت لطف و محبت شما استاد و سرور گرامی پیشاپیش از شما سپاسگذارم.

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    ضمن تشکر از اظهار لطف شما؛ البته درمتن این خبر هم اشاره شده که این سقف برای سال بعداست و درصورت تصویب مجلس است که ممکن است درسالهای بعد(۹۳و…) تغیر داشته باشد.
    موفق باشید.

  3. غلامپور می گوید

    با سلام و احترام /
    البته در ماده ۱۰ لایحه پیشنهادی ، مبلغ ۸۴ میلیون ریال در سال ( یعنی ۷۰۰ هزار تومان در ماه ) پیشنهاد شده که نظر سازمان امور مالیاتی ( بر خلاف قانون فعلی ) معطوف به ثابت ماندن میزان معافیت سالانه می باشد ، مگر اینکه نظر مجلس هنگام تصویب لایحه طور دیگر و یا اینکه در راستای تکلیف سازمان امور مالیاتی مندرج در ماده ی قانونی مذکور، هر سال در قوانین دیگر ( بودجه یا … ) سقف مبلغی دیگری پیشنهاد و مصوب گردد .

  4. حامد می گوید

    با تشکر بابت پاسخی که مبذول داشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.