نرم افزارحسابداری صدگان

همه چيز باب ميل سكه

0 677

حسابداراپ

«افزايش قيمت‌ها ادامه خواهد يافت» اين تازه‌ترين اظهار نظري است كه كارشناسان بازار آتي براي روزهاي آينده پيش‌بيني كرده‌اند.

.

براساس گفته معامله‌گران، تصميم اخير بانك مركزي مبني بر راه‌اندازي مركز مبادلات ارزي هنوز نتوانسته روي روند دادوستدها و كاهش التهاب‌ها تاثيرگذار باشد. اين در شرايطي است كه قيمت ارز، روز گذشته باز هم سير صعودي به خود گرفت و معاملات سكه به تبع شرايط كنوني افزايش قابل‌توجهي را تجربه كرد.

.

تحليلگران به اخبار غير‌اقتصادي منتشر شده به عنوان يكي از پارامترهايي كه توانسته تحركات مثبتي بر بازارها داشته باشد، اشاره مي‌كنند و بر اين باورند در روزهاي آينده روند قيمت‌ها افزايشي خواهد بود؛ زيرا شرايط حال حاضر به گونه‌اي است كه بر افزايش قيمت دلار تاكيد دارد و به تبع ادامه التهاب، روند قيمت‌ها صعودي خواهد بود. 

پندار سیستم

.
كارشناسان با اشاره به اينكه قيمت ارز اتاق مبادلات ارزي بيش از ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است بر اين باورند موافقت نسبي بانك مركزي با نرخ دلار بالاي ۲ هزار تومان و از سويي افزايش سطح تقاضا تب افزايشي قيمت‌ها را نگه داشته. اين در حالي است كه برخي گزارش‌ها نيز نشان مي‌دهد روند بلندمدت صعودي است؛ اما در كوتاه مدت با وضعيت نامعلومي دنبال خواهد شد.

.

اغلب سرمايه‌گذاران با اشاره به وضعيت به وجود آمده همچنان بازار سكه و ارز را بر ساير بازارها ترجيح مي‌دهند. آمار مبادلات قراردادهاي آتي سكه نشان مي‌دهد در شرايط فعلي تمايل سرمايه‌گذاران به اين بازار متناسب با بازار نقدي بيشتر شده و به نظر مي‌رسد در صورتي كه التهاب‌ها در بازار ارز و نقدي ادامه پيدا كند، موقعيت‌هاي خريد همانند روز گذشته با صف‌هاي خريد رو‌به‌رو شود. 

.
البته اگر چه بازار آتي با بازار نقدي تقريبا همگرا شده اما تا چند روز قبل قيمت سكه در بازار آتي پايين‌تر از بازار نقدي بود و دليل اصلي اين وضعيت نيز ترديد سرمايه‌گذاران و ابهام آينده بازار نقدي ارز و سكه بوده است. كارشناسان به موضوع ديگري اشاره مي‌كنند و بر اين باورند اخبار و گزارش‌هايي مبني بر اينكه عرضه دلار انجام گيرد فعلا به واقعيت نپيوسته و به تبع از همين وضعيت، پاسخي به تقاضاها داده نشده، به همين دليل هر لحظه شمار خريداران افزايش پيدا كرده است. 

.
روند مبادلات در بازار آتي با پر كردن دامنه نوسان مثبت ۵ درصد دنبال شد؛ قيمت سكه سررسيد مهرماه با افزايش ۹۷/۴ درصدي در محدوده يك ميليون و ۲۱ تا يك ميليون و ۴۷ هزار تومان، سررسيد آبان‌ماه با افزايش ۹۶/۴ درصدي در محدوده يك ميليون و ۳۵ تا يك ميليون و ۷۴ هزار تومان، سررسيد آذرماه با افزايش ۵ درصدي در محدوده يك ميليون و ۵۹ تا يك ميليون و ۹۵ هزار تومان و سررسيد دي‌ماه با افزايش ۵ درصدي در محدوده يك ميليون و ۸۱ تا يك ميليون و ۱۲۵ هزار تومان قرار گرفت.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.