- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافيت مالياتي مناطق آزاد پا برجاست

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه معافيت مالياتي مناطق آزاد پابرجاست، گفت: بر اساس مصوبه هاي قانوني ميزان ماليات براي مناطق آزاد، صفر در نظر گرفته مي شود و برگه معافيت براي فعالان اين مناطق صادر خواهد شد.

.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل ازايرنا ، عليرضا عامري افزود: براساس قانون بايد وضعيت درآمدي تمام فعالان اقتصادي كشور مشخص و اظهارنامه هاي مالياتي مؤديان، احصا و تسليم مراجع ذيربط شود.

.

وي با اشاره به تسليم اظهارنامه هاي مالياتي به سازمان امور مالياتي كشور، آن را اجراي قانون و تكليف مجريان دولت خواند و بر تداوم معافيت مالياتي مناطق آزاد براساس قانون و مقررات منطقه تاكيد كرد.

.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، گفت: بعد از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه كشور، برداشت هاي نادرستي نسبت به قانون مناطق آزاد ايجاد و دغدغه هايي از سوي فعالان اقتصادي اين مناطق مطرح شد كه شايد مقررات معافيت ۲۰ ساله مالياتي اين مناطق از بين رفته است.

.

وي، عدم اطلاع رساني صحيح به مردم را از علل اصلي نگراني ها در مورد حذف معافيت مالياتي منطقه دانست و تصريح كرد: فعالان اقتصادي و صنوف كيش با مراجعه به معاونت اقتصادي اين سازمان مي توانند مشكلات و مسايل اداري مربوط به امور مالياتي در حوزه مالياتي منطقه اعلام كنند تا ظرف يك ماه با جمع بندي و بررسي آنها پيرامون رفع موانع با همكاري مراجع ذيربط، اقدام شود.

.

رئيس هيات مديره سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به برگزاري نشستي با حضور مسئولان اين سازمان، فعالان اقتصادي كيش و معاون امور مالياتي وزارت اقتصاد و دارايي و كارشناسان مربوطه گفت: در اين نشست، پرسش ها و ابهامات صنوف كيش در رابطه با اظهارنامه مالياتي و نگراني آنها در ارتباط با معافيت مالياتي مناطق آزاد مورد بررسي قرار گرفت و اين نگراني ها با توضيحات مقامات وزارت اقتصاد و دارايي مبني بر ادامه سياست هاي معافيت فعالان منطقه از ماليات بر اساس قوانين مورد تاكيد قرار گرفت.

.

عامري همچنين با اشاره به تفويض اختيار فعاليت هاي مالياتي محدوده كيش به سازمان منطقه آزاد اين منطقه گفت: ظرف يك ماه آينده با تشكيل كارگروهي متشكل از كارشناسان سازمان و فعالان اقتصادي منطقه، نقطه نظرات و پيشنهادات كارشناسي جمع آوري شده و نتايج آن جهت تنظيم صورتجلسه و اعلام به معاونت امور مالياتي وزارت اقتصاد ودارايي تدوين خواهد شد.

.

گفتني است؛ از سال گذشته براساس قانون پنجم توسعه كشور تمام فعالان اقتصادي كشور به ويژه فعالان مناطق آزاد تجاري و اقتصادي، مشمول ارايه اظهارنامه مالياتي و اعلام درآمد به مراجع قانوني و ذيربط در وزارت اقتصاد ودارايي شده اند، هرچند نرخ ماليات مناطق آزاد با معافيت هاي ۲۰ ساله، صفر در نظر گرفته شده است.

.