نرم افزارحسابداری صدگان

مدارس خیرین مدرسه ساز از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند.

0 845

حسابداراپ

نمایندگان مجلس کلیات طرح معافیت مدارس خیرین مدرسه ساز را از پرداخت عوارض شهرداری ها و انشعابات تصویب کردند.

.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ مهر) کلیات طرح معافیت مدارس خیرین مدرسه ساز از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات را با ۱۴۲ رای موافق، ۳۸ رای مخالف تصویب کردند.

.

براساس ماده واحده این طرح از ابتدای سال ۱۳۹۲ عوارض شهرداری ها و تمام هزینه های مربوط به حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش که حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت آن با تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یا ادارات کل نوسازی مدارس استان ها و انجمن خیرین مدرسه ساز توسط خیرین مدرسه ساز تامین می شود، از محل اعتبارات پیش بینی شده در قوانین بودجه سالانه برای وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود.

.

براساس تبصره این طرح وزارتخانه های نیرو و نفت موظفند انشعابات مربوط را متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه در مدارس مناطق مذکور برقرار نمایند.

.

در جریان بررسی این طرح و صحبت موافقان و مخالفان؛ نادر قاضی پور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات برای تحقق اقتصاد مقاومتی با کلیات این طرح مخالفت کرد.

.

سیدحسین نقوی حسینی نیز به عنوان موافق با این طرح صحبت و بر اهمیت اشاعه فرهنگ مدرسه سازی و تشویق خیرین تاکید کرد.

.

پندار سیستم

عوض حیدرپور شهرضایی نیز بر ضرورت تامین ضرر و زیان شهرداری در این طرح تاکید و با آن مخالفت کرد.

.

وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها درخصوص این طرح مبنی بر ضرر و زیان تحمیلی به شهرداری ها گفت: این طرح بار مالی را از دوش وزارت آموزش و پرورش برداشته و هزینه اضافی  به شهرداری ها تحمیل می کند.

.

شهباز حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم سیرجان با تاکید بر ضرورت تشویق خیرین برای مدرسه سازی با این طرح موافقت و خواستار تصویب آن توسط نمایندگان مجلس شد.

.

عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در اخطار قانون اساسی و تذکر آیین نامه ای به ممانعت قانون اساسی درخصوص وضع قوانین با بار مالی توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد.

.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این اخطار را رد و تاکید کرد: در این طرح ذکر شده است که منابع مالی لازم این طرح در بودجه سنواتی سال ۹۲ در نظر گرفته خواهد شد.

.

نماینده شهرداری نیز در صحن علنی مجلس با این طرح مخالفت کرد.

.

محمد علیپور، سخنگوی کمیسیون اقتصادی نیز به عنوان یکی از طراحان این طرح در دفاع از ضرورت آن گفت: سیاست ها باید در جهت حمایت از خیرین باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.