نرم افزارحسابداری صدگان

قيمت سكه نقدي و آتي بي‌تفاوت به تصميمات ارزي

0 608

حسابداراپ

سرمايه‌گذاران براساس اخبار، روند معاملات را تشخيص دهند
بانك مركزي هر چه در توان داشت به‌كار بست تا روند قيمت‌ها در بازار كاهش اندكي داشته باشد و التهاب‌ها تا حدودي از بين برود، اما با وجود راه‌اندازي مركز مبادلات ارزي از صبح ديروز، قيمت دلار باز هم تحركات مثبت ادامه داري را به ثبت رساند.

.

پس از اينكه معاون ارزي بانك مركزي اعلام كرد توليدكنندگان و واردكنندگان مي‌توانند ارز مورد نياز خود را با ۲ درصد زير قيمت بازار تامين كنند، قيمت ارز كشف قيمت شده براي ارائه به متقاضيان ۲ هزار و ۴۰۴ تومان بود. به تبع از اين اوضاع و به تاثير از افت و خيز قيمت دلار، تحركات مثبت سكه در بازار نقدي ادامه دار شد و حتي قيمت آن از يك ميليون تومان گذشت.

.

اين در شرايطي است كه بازار آتي نيز در حالي كه صبح به تاثير از كاهش اونس طلاي جهاني افت اندكي را تجربه كرد كه عصر، روند قيمت‌ها به دامنه مثبت ۲ درصد رسيد. تحليلگران بر اين باورند در روزهاي آينده اگر چه بتوان تداوم افزايش قيمت‌ها را در حالي كه سياست‌هاي جديد ارزي دولت روشن‌تر شده پيش‌بيني كرد؛ اما زماني كه قيمت دلار روز گذشته در اتاق ارز اعلام شد و سطح قيمتي آن به مرز بالاي ۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسيده بود

پندار سیستم

.

بانك مركزي نسبت به افزايش قيمت دلار قانع شده و به نظر مي‌رسد اعلام قيمت ۲ هزار و ۴۰۴ تومان براي دلار در اتاق ارز مي‌تواند نشان‌دهنده اين باشد كه دولت و تصميمات مسوولان حاكي از توافق براي افزايش آرام قيمت ارز دارد؛ كارشناسان بر اين باورند اگر قيمت دلار در محدوده مورد نظر ثبات پيدا كند و همچنان بالاي ۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شود آن‌وقت افزايش قيمت‌ها در بازار سكه نيز ادامه خواهد يافت زيرا با توجه به جبران حباب منفي قيمت‌ها، به احتمال زياد در روزهاي آينده باز هم شاهد افزايش قيمت‌ها خواهيم بود.

.

البته علاوه بر سياست‌هاي جديد ارزي و اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده غير اقتصادي به نظر مي‌رسد عدم تزريق ارز به بازار يكي از دلايل اوج گرفتن التهاب‌ها در بازار باشد. تحليلگران به سرمايه‌گذاران توصيه مي‌كنند با توجه به اينكه همه منتظرند قيمت‌ها پايين بيايد تا موقعيت خريد بگيرند، بهتر است متناسب با اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده روند را تشخيص داده و براساس تصميم‌هاي روزانه، معاملاتشان را انجام دهند و سعي كنند از جابه‌جايي موقعيت‌هاي خريد و فروش در صورتي كه نياز به آن نباشد، از بازار خارج شوند. 

.
همچنين در حالي روند قيمت‌ها در مبادلات صبح كاهش اندكي داشت كه عصر با افزايش بيش از ۲ درصد رو به رو شد؛ سكه سررسيد مهرماه با كاهش ۵۲/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۴۶/۲ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۹۸۳ تا يك ميليون و يك هزار تومان، سررسيد آبان‌ماه با كاهش ۵۸/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۷۴/۲ درصدي در دادوستدهاي عصر در محدوده يك ميليون و يك هزار تومان تا يك ميليون و ۳۴ هزار تومان، سررسيد آذرماه با كاهش ۴۱/۰ درصدي و افزايش ۶۱/۲ درصدي در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و ۲۲ هزار تومان و يك ميليون و ۵۳ هزار تومان، سررسيد دي‌ماه با كاهش ۲۸/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۳۲/۲ درصدي در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و ۵۲ هزار تومان تا يك ميليون و ۸۰ هزار تومان قرار گرفت.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.