- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

عرضه ۴ میلیون دلار ارز به متقاضیان در مرکز مبادلات ارزی

ريیس کل سازمان توسعه و تجارت گفت: دیروز ۴ میلیون دلار ارز در اختیار متقاضیان مرکز مبادلات ارزی قرار گرفت. حمید صافدل به فارس گفت: امروز اولین گروه کالاهای مرکز مبادلات ارزی موفق به ثبت سفارش و دریافت ارز مورد نیاز شدند.

.

او افزود: مجموعه‌ کالاهایي که امروز ارز دریافت کرده‌اند مربوط به اولویت‌های، ۳، ۴ و ۵ است.ريیس کل سازمان توسعه و تجارت ترکیب کالاهایی را که موفق به دریافت ارز از مرکز مبادلات ارزی شده‌اند قطعات و شیر آلات صنعتی، ورق ملامین تجهیزات پزشکی، سموم کشاورزی و محصولات فولادی نام برد.

.

صافدل گفت: گشایش اعتبار و نقل و انتقال ارز به ارزش ۴ میلیون دلار توسط اولین گروه متقاضیان ارز در مرکز مبادلات ارزی صورت گرفت. او افزود: بانک‌های عامل برای ۴ میلیون دلاری که امروز به متقاضیان فروخته شده است بانک ملت و بانک کشاورزی بودند. معاون وزیر صنعت گفت: اولویت‌های یک و دو کماکان ارز مرجع به قیمت ۱۲۲۶ تومان دریافت می‌کنند.
نوبت كالاهاي اولويت‌ ۶ تا ۱۰ براي دريافت ارز به زودي فرامي‌رسد

.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: به محض اينكه مطمئن شويم ثبت سفارش اولويت‌هاي گروه يك تا پنج با هماهنگي سازمان توسعه تجارت، بانك‌هاي عامل و بانك مركزي طبق روال انجام مي‌شود، گروه‌هاي بعدي را براي گرفتن ارز اعلام خواهيم كرد. حميد صافدل اظهار كرد: در حال حاضر ارتباط كاري بين مسوولان تجارت، ارباب رجوع و بانك‌هاي عامل در حال تعريف شدن و تبديل شدن به يك روال است.

.

بر همين اساس با توافقاتي كه داشتيم، دیروز ثبت سفارش براي گروه‌هاي چهار و پنج را نيز انجام دادیم و به محض اينكه مطمئن شويم اين روال به خوبي انجام مي‌شود، گروه‌هاي شش تا ۱۰ را نيز به ترتيب اعلام خواهيم كرد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: گروه‌هاي يك و دو نيز كماكان ارز مرجع دريافت مي‌كنند و پس از ثبت سفارش به بانك‌هاي عامل معرفي خواهند شد تا ارز مرجع را دريافت كنند.

.

او درباره تغيير برخي از كالاها و گروه‌هاي آنها نيز به ایسنا گفت: در حال حاضر اولويت‌بندي كالاها و گروه‌ها مانند قبل است. البته ممكن است بعضي اولويت‌ها براساس نظر دستگاه‌هاي تخصصي تغييرات مختصري داشته باشد و ترجيحشان آن باشد كه عرضه يك كالا از گروه بالاتر به گروه پايين‌تر يا برعكس انجام شود.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.